Nog af te leggen km op je boardcomputer

• leo en brigitte

hallo dacia luitjes

Op je boardcomputer kun je netjes aflezen hoeveel km je nog kan rijden op een tank

Wanneer je onder de 100km komt (ong 95 km) dan geeft de boardcomputer ineens —— aan

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom deze functie onder de 100 km geen getal meer aangeeft maar —–

• Sjaak

Het is alleen maar goed dat er —— (streepjes dus) komen te staan. Het wijst je erop dat je moet gaan tanken tussen nu en ??? kilometer. Als het verbruik de laatste 100 kilometer een afwijkend gedrag zou gaan vertonen, kun je voor vervelende zaken komen te staan. Stel je voor dat je 2 uur lang in zeer langzaamrijdend verkeer komt te staan: je zou zo maar zonder diesel of benzine kunnen komen te staan. Geen schatting van de te rijden kilometers meer te zien op de boardcomputer: tanken dus maar voor de zekerheid.

Sjaak

• frank

dan hou je toch de verbruikte liters in de gaten bij mijn duster klopt het tot een tiende nauwkeurig dus als de tank bijna leeg is kijk ik hoeveel liter ik heb gebrijkt en kan zo nog lang door

• dacker

Bij mij (duster 1.6) begint na ca. 440 km het reservelampje al te branden. Toch ben ik een rustige rijder. Is het reservelampje nogal voorzichtig ingesteld of kan ik er nog rustig mee doorrijden? Graag concrete ervaringsreacties! Mijn verbruik is tot dusver ca 1:12 en ja ik weet zelf ook wel dat de tank officieel 50 liter aankan.

• frank

ik ga ervan uit dat er een 50 liter tank onder ligt en heb al eens gereden tot het verbruik van de meter aantal liters kun je kijken op d eboardcomputer hoeveel liter je al hebt verbruikt en ik ben gegaan tot 48.7 liter en aan d epomp ging er tot aan d erand 48,8 liter in dus erg betrouwbaar vind ik dan

• diki

heb vandaag de tank vol gedaan en je kan er makelijk 530 km me rijden en heb nog ruim 120 km over

vind alleen het tanken zo slecht gaan bij de 30 liter slaat hij telkens af tot hij vol is

48.5 liter heb ik er al eens in gehooit dus computer werkt wel

• dacker

Hoeveel lampjes branden er dan? Ik constateer nl dat de brandstofmeter vrij snel aangeeft dat ie op reserve staat. Het onderste lampje knippert vrij snel bedoel ik.

Hoeveel km kun je nog door met een knipperend reservelampje? Graag ervaringen.

• diki

bij mij waren alle lampjes weg en kon nog 90 km rijden

het lampje van dat je tanken moet ging bij mij aan en heb er zeker nog ongeveer 6 km me door gereden

en er ging toen ook 48 liter in

• leo en brigitte

Het lampje bij onze duster 4x2 laureate gaat branden wanneer het laatste lampje uitgaat.

Heb er daarna nog 30 km mee gereden

ik kan (gewoon thuis-werk verkeer Nunspeet - Apeldoorn) 610 km met een tank rijden en

er gaat dan wel 50 liter in

• koekoek

Hallo

Gaat het controle benzine lampje ook bij geringe brandstof ook knipperen , bij mij is dan niet voorgekomen .

Model Dacia sandero 1.2

Wie wil mij dat vertellen .

Dirk