te vaak afslaan van de pomp bij het tanken

• diki

als ik aan het tanken ben dan kan ik hem makelijk vol krijgen tot 30 liter (bij een lege tank) en daar na slaat de pomp heel vaak af tot ik hem vol heb

is daar een foefje voor

of hebben er meer last van

• frank

geen last van maar duw hem er niet zo ver in net door het klepje heen is voldoende en dan gaat het goed

maar kan ook aan d epomp liggen hebben er wel meer last van eens proberen bij een ander station van ander merk misschien

• Morris

Ik heb geen idee in welk merk en type auto jullie rijden maar als ik ga tanken met mijn Duster dan is dat veelal 40 tot 45 liter in één keer. Mijn Mini 850 uit 1976 had een tankje van 25 liter. Wellicht een grotere/andere auto aanschaffen of langer wachten tot je weer naar de pomp gaat!

• schoth

Hallo Diki,

Mijn Logan heeft dat ook… Normaal rijden we altijd op gas maar voor de langere reizen wil ik graag de gas en benzinetank beiden vol hebben. Ik heb gemerkt dat na de eerste keer afslaan van de pomp er nog heel wat liters meer bij kunnen. En dan maakt het niet uit bij welke pomp ik tank. Ik denk dat het met de constructie van de benzinetank te maken heeft. Dus gewoon verder tanken, beetje bij beetje… 't Kan wel vijf minuten langer duren maar dan heb je de tank ook ECHT vol…

Succes!

• diki

sorry was het even vergeten het gaat hier om een dacia duster

• leo en brigitte

Onze duster 4x2 laureate heeft dat ook.

je moet geduld hebben om je tank vol te krijgen

Bij ons is dat ong 48 liter.De laatste liters gewoon heel langzaam vullen

er gaat echt 50 liter in hoor

• joost1949

En wel 55 liter ook!

• Toine

ik heb een sandero 1.6 en het zelfde probleem tot 40 liter gaat het goed en daarna heb je een probleem met de laatste 12 liter

maak niet uit waar je tankt

• EvertK

Zelfde probleem bij de Duster-Diesel:

Helemaal vol getankt, duurt wel 10 minuten langzaam vol laten lopen, daarna gereden tot led-indicatie op de boordcomputer 1 streepje boven half was.

Heb daarna weer getankt, zelfde methode, toen ging er 34 liter in.

Ben benieuwd hoeveel de totale inhoud van de tank zal zijn, 68 liter?