olieverversen dacia

• adriaan van hoorn

wanneer moet de olie worden ververst van een Dacia? Mijn dealer zegt dat dit pas bij 30.000 moet gebeuren. Vroeger had je, zoals ze dat noemden “inloopolie”die er weer snel uit moest. Wie heeft hier ervaring mee?

• jack

1 ding heb ik hierop te zeggen………….DE DEALER HEEFT ALTIJD GELIJK ….WANT DIE MOET IMMERS DE GARANTIE GEVEN……………maar de olie is tegenwoordig van zulke goede kwaliteit dat dit geen probleem is 30.000km.

• GJvdZ

Als je rustig rijdt, kan het zelfs nog wel langer mee. Een paar jaar terug had ik een Skoda met variabele service interval. Afhankelijk van de rijstijl bepaald de auto dan wanneer een servicebeurt nodig is. Ik heb toen een keer 45000 km gehaald (veel snelweg, rustig opwarmen e.d.). In principe kan dit met iedere auto, ware het niet dat je voor garantie de aangegeven intervallen aan moet houden.

• toine60

Inloopolie wordt al jaren niet meer gebruikt. Alleen bij revisiemotoren wil men wel preserveer olie of inloop olie gebruiken.

• koekoek

Hallo Daciasten

Het is verstandig als u korte ritjes maakt en de motor niet goed op temp komt , evt toch om de 15000 te verversen met de vereiste olie.

Door de korte ritjes kan er slutch onstaan wat de kwaliteit van de attiativen verminderd .

Dit kan dan lijden tot onvoldoende smering /slijtage aan motor onderdelen.

Groet Dirk

• Barrabas

Aangezien ik jaarlijks niet aan die vereiste kilometers kom, wordt mijn Duster olie elk jaar (leveringsdatum plus) ververst en eveneens alle andere vloeistoffen gecontroleerd en/of ververst.Zoals in het instructieboekje aangegeven. Aangezien dit alles telkens op 1 september gebeurt is ie ook meteen klaar voor de winter.