Brandstofindicatielampje gas

• JMO

Na 4 maanden wachten kan ik dan bijna mijn Duster Laureate ophalen, heb m op gas. Weet iemand waar het brandstofindicatielampje van de gasinstallatie wordt geplaatst?

• DerRudy

@JMO,

Kijk eens naar onderstaande informatie:

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,12558112,12579889#msg-12579889

De oplossing van Avaka vind ik nog steeds de mooiste en beste.

mgr

Ruud

• HenkM

Op de door Eurogas aangewezen plek is deze slecht zichtbaar, ik heb um hier laten plaatsen:

• folkert de vries

Zit een vierkantje op de middenconsole 4 brandende lampjes is vol 3 3/4 vol en zo verder. De ander tweelampjes zijn de signalerings lampjes voor op benzine rijden(als je weg rijdt duurt dat ca 1 minuut) en dan schakelt hij over op gas, andere lampje gaat branden. Is gas op dan komt er een peiptoon en drukje op het ronde knopjehet midden om over te schakelen naar benzine. ik rijdt al 88000 km op gas, is prima!

Folkert

fsdevries@live.nl

• ger 52

maak eigenlijk niet uit waar ze de schakelaar plaatsen. De led-signalering is zo onduidelijk dat je er geen barst aan zult hebben. Ik zet na iedere keer tanken de dagteller op 0. Na circa 450 km wordt het tijd om een pomp te zoeken om weer af te vullen. TIP : lit op de gasprijzen, ze schommelen enorm en zijn nu aan het dalen. In Den Haag/Rijswijk bijvoorbeeld nu te koop voor 62.5 cent per liter. Twee weken geleden ruim 7 cent per liter duurder. Langs de snelwegen betaal de hoofdprijs.

• southcorner

krijg mijn duster in sep/okt

er zijn toch wel veel meningen over waar het indicatie metertje moet komen

ik zelf weet er niks van

maar je krijgt er dus 2 dingen bij in je dashbord 1 een indicatiemeter van de voorraad lpg en 2 een schakelaar om te schakelen tussen lpg en benzine

is dit juist ?

ik ben blij dat dit onderwerp tersprake komt heb ik nog even de tijd om alles op de juiste plek te laten plaatsen

aangezien u al veel ervaring heeft met lpg vraag ik u mening

greetings southcorner

• HenkM

Indicator en schakelaar zitten in een unit. In het dashboard komt dus maar 1 fysiek ding erbij, zie mijn post boven (12/1). Op de foto zie je de vierkante schakelaar en indicator rechts van de aansteker.

• alfons

hallo mensen

er zit bij onze dacia duster 4x2 op gas

ook de schakelaar op de middeconsole

maar doet deze het ook goed ?

bij ons blijven namelijke alleen de 4 ledjes branden

en begint pas te piepen als het gas op is en naar benzine

graag reactie of advies

groeten alfons

• rgrutter

Hoi Alfons,

Dat wat jij nu hebt, heb ik ook gehad.

Ga er mee terug naar het inbouw station en vertel het probleem.

ze hebben de tankmeter vergeten of niet goed ingeregeld.

succes

• HenkM

Aanvankelijk gaven de ledjes een goede indruk van de tankinhoud. Afgelopen winter helaas ook alleen maar 4 ledjes. Door omstandigheden ligt de prioriteit effe niet bij de indicatie. Dealer weet wel van het probleem en moet nog afspraak maken om e.e.a. in orde te laten maken.