vocht in de achtlichten opgelost

• alvin

nieuwe dacia stepway:tweemaanden problemen met acterlichten die vochting worden.incl interieur.letop???nalang zoeken bleek dat de achter deuren(onder de deur zitten rubbertje`s die de water afvoer verstoppen )deze moet je verwijderen EN van de achter klep want water moet ergens afvoeren als deze niet weg kan dan krijgje condens.hierna verdween de condens in achter unitlampen verder heb ik de achterklep waarbij boven twee gaatjes zijn(deze zijn afgeplakt met stikkers )verwijdert en dicht gemaakt met silocone kit. waarom vraagje af.wel! elke auto heeft aan de boven kant klep geen gaatjes waarom dacia wel?vreemd .als je vraagd waarom ga je niet terug naar de dealer. ik daar geweest .zelf hebben ze daar geen idee hoe het komt.opmerking::garantie van tegenwoordig vind ik ver tezoeken zie ook 107 van POEGEOT.antwoord van hun is uw ben de eerste terwijl op internet weldegelijk mensen zijn die hier veel problemen hebben .zoals men kan lezen,is dit probleem zo opgelost zie boven.ik hoop ook voor u.dat u hier wat aanheb.nog als extra de achterklep,binnenkant heb ik de bekleding los gemaakt plastic.hier heb tocht band erop gezet ,want normaal hoort bij een binnen bekleding ook plastic film tegen de carosie geplakt worden.dit maar zo gelaten kijken of ik hierdoor problemen mee krijg.

GREETZ AUTO FAN RIJDER.

• Frank16V

Jee, wat een verhaal. Ik heb er (zonder leesbril) grofweg twintig minuten over gedaan om het te lezen en wil er eigenlijk twee dingen over zeggen:

1. Het verhaal kan korter.

2. Het verhaal kan duidelijker.

Poeh, en nu maar snel op zoek naar een Peugeotrijder met een probleem. En tochtband kopen.

Ik weet het, mijn reactie voegt eigenlijk niks toe aan de discussie. Waarvoor excuses.

• noels

Ha Alvin,

Dank voor het delen van je verhaal.

Ik ben dus ook op het zelfde tegen gekomen met m'n nieuwe dacia stepway.

Ik wilde m'n radio + speakers vervangen, bij het verwijderen van m'n speakers in de voorportier kwam ik dus achter dat de speakers echt nat waren van condens op de magneten.

En bij het verwijderen van de schuim op de plek van de achterportier van speakergat was ik toch nieuwsgierig en had met een zaklamp gekeken en er bleek dus een laagje water in m'n achterportier te zitten. En inderdaad aan de onderkant zat een wartel met een lipje die dus de water tegen houdt om uit te kunnen druipen.

Ik zal maar je advies volgen om het lipje zo en zo te verwijderen zodat de water eruit kan stromen cq verdampen.

Gr, Noel

• Richen

Dit verhaal komt bekend voor…. die klepjes moeten eigenlijk vanzelf openvallen bij vocht.

Die gaten in de achterklep, als die aan de bovenkant zitten kunnen dat de gaten zijn voor een dakspoiler, ik heb op me Stepway ook een spoiler zitten en naast de grote gaten voor de bevestiging zie ik geen andere gaten.B)