Logan MCV met lichtere motor nu ook op LPG ?!

  • Martin en Richard de Goeij

    Hoi ,

    Wij rijden de Logan MCV met 1.6 16 V motor.

    Wij hebben direct LPG in laten bouwen en dat kon toen alleen bij de MCV met die motor!

    Nu lees ik een actie van fabriek af LPG op de MCV met de lichtere mtor uitvoering!

    Heeft Dacia de te zwakke klepstoters voor LPG nu van deze motor vervangen door sterkere

    Dat was immers de reden dat alleen de 1.6 16 V motoren alleen lpg mochten inbouwen met

    behoud van de garantie.

    Weet iemand het andwoord hierop.

    Groet Martin de Goeij…..een nog steeds blijde Logan MCV 1.6 16 V rijder.

  • DerRudy

    Hallo Martin en Richard,

    Deze uitvoering 1,6 8 klepper werd in buitenland gewoon altijd al ‘af fabriek’ geleverd.

    Ik begrijp het ook niet zo goed, omdat dit een uitvoering is waarbij de kleppen met het handje gesteld moet worden.

    En bij LPG is het zg kleppen stellen een essentieel onderdeel voor een goede en langdurige werking.

    Bij de 1,6 16 klepper gebeurt dit namelijk automatisch.

    mgr

    Ruud

  • mcvjournaal

    Deze “gewone” MPI motoren zijn voorzien van geharde klepzettingen en daardoor geschikt voor LPG, net als overigens de (inmiddels weer verdwenen) Dacia Sandero 1.4 MPI.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • DerRudy

    De 1,6 16 klepper is Bulletproof voor LPG (zelfstellende kleppen/Harde klepzittingen/Speciale kleppen etc ), die kan als je zijn ‘Ziel’ er tenminste niet uittrapt makkelijk 300.000 KM draaien zonder problemen.

    Bij de 8 kleppen motoren (waarbij de kleppen met het handje gesteld moeten worden) is het ergens tussen de 150.000 en 200.000 toch wel afgelopen met de cilinderkop (is dan uitgesteld).

    mgr

    Ruud

  • mcvjournaal

    Te negatief, denk ik.

    Vleutmans rijdt sinds 2007 zonder aanpassingen met een Logan Sedan 1.4 MPI op LPG, inmiddels ver over de 100.000 km, zonder noemenswaardige problemen. Zie: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/7313281/9673992/re-uit-de-garantie-gereden#msg-9673992

    Deze MPI motoren zijn aangepast voor gebruik van LPG dus die 200.000 km zullen ze zeker wel halen.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • DerRudy

    Beste Herke,

    Dat is toch iets te kort door de bocht, Vleutmans heeft een Vialle installatie met als extra een kleppen smeer inrichting.

    Dus zeker geen referentie punt, Vialle spuit vloeibaar LPG in en onze Eurogas installatie moet het doen met gasvormige injectie.

    De af fabriek installatie is NIET dezelfde installatie zoals wij die kennen van Eurogas maar een Landi Renzo installatie.

    mgr

    Ruud