prijs Logan MCV 2011

• Willem GD

Beste allemaal,

Half februari wordt de door mij in augustus 2010 bestelde Logan MCV 1.6 MPI 90 Ambiance door de dealer afgeleverd. Uit de berichtgeving heb ik begrepen dat dit voertuig met een Euro 5 motor wordt afgeleverd. Het is dan de MCV 1.6 MPI 85 Ambiance 5p. Dit type staat geprijsd voor 11.690 Euro. Het type dat ik heb besteld stond geprijsd voor 12.390 Euro. Het verschil is dus 700 Euro. Het lijkt mij redelijk dat ik voor de MCV die aan mij wordt afgeleverd dan ook de prijs betaal die er voor staat. Of maak ik nu een denkfout?

Groeten

Willem GD

• ger 52

Koopkontrakt, waarvoor je hebt getekend is bepalend. Uiteraard kan Dacia of de dealer een coulance toepassen door de prijsverlaging door te voeren. Kan ook zijn dat de auto goedkoper ois geworden vanwege een BPM verlaging. Dan is het uiteraard redelijk dat het belastingvoordeel wordt doorgegeven aan de klant. Immers, de marge op de auto voor de dealer is niet veranderd.

• dianavdk

Hallo Willen ik denk niet dat jij een denkfout maakt als de Logan MCV 1.6 MPI 85 Ambiance 5p.zonder extra's voor 12.390 Euro te koop stond dan is er sprake van een te hoge catalogusprijs.

Dit was namelijk bij ons ook zo dat de catalogusprijs 12.390 was maar dat is idd met -700 verrekent, wij hebben ook de MCV 1.6 MPI 85 Ambiance 5p. besteld en verwachten die in maart/april.

Maar in je eerste zin heb jij het over Logan MCV 1.6 MPI 90 Ambiance dus MPI 90 en daarna over MPI 85 maar de MPI 90 word niet meer geleverd dus misschien zit daar de fout?

• Morris

In het (handels)recht is zo dat je geleverd moet krijgen waarvoor je de koop hebt gesloten. Is dus de koop gesloten voor een 1.6 MPI 90, dan dien je die ook geleverd te krijgen. Is deze niet -meer- leverbaar, dan kan je de koop van rechtswege laten vervallen/ontbinden. Je krijg immers niet wat je hebt afgesproken. Als men dan op de proppen komt met een andere versie - lees hier MPI 85, dan hoort daar ook de prijs bij die daarvoor staat.

Eén telefoontje naar je rechtsbijstand verzerkering is voldoende. De dealer komt hier niet zomaar mee weg.

NB. Tenzij Dacia Nederland ergens een Daas heeft staan in met dezelfde specificaties en uitvoering. Als het namelijk aleen een belasting maatregel is dan gaat dit echter niet op.

• Morris

Wel eerst natuurlijk nagaan bij je dealer of de specificaties inderdaad afwijken.

• Morris

Na even speuren op het net, www.overheid.nl….wetten enz, het volgende gevonden. Wellicht dat je daar wat aan hebt. Natuurlijk is het ook raadzaam de koopovereenkomst, inclusief de kleine lettertjes erop na te lezen over hetgeen beide partijen zijn overeengekomen. Het is in het recht namelijk toegestaan dat partijen - met wederzijdse instemming - afwijken van hetgeen bepaald is in de wet. Indien dit in de koopovereenkomst is vastgelegd - en door beide partijen is aanvaard (getekend) dan is dit recht (ook) vantoepassing.

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Boek 7 Titel Koop en ruil

Artikel 22

1.Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

• GJvdZ

Het lijkt mij logischer om eerst de dealer eens op te bellen ipv meteen de rechtsbijstandsverzekering in te schakelen….

• Willem GD

Beste GJvdZ

Een rechtsbijstandsverzekering heb ik niet ingeschakeld. Ik heb het ook (nog) niet overwogen. Ik wacht af wat de dealer mij te bieden heeft. Ik heb alleen maar wat informatie gevraagd en gekregen. Daarvoor dank aan degenen, die op mijn bericht hebben gereageerd.

Gr.

Willem GD

• Willem GD

Beste allemaal,

Ik kan maandag 14 februari mijn Logan MCV ophalen bij de dealer. Het door mij geschetste probleem heb ik onder de aandacht van de dealer gebracht.Men vond dat ik een punt had. Het genoemde prijsverschil van 700 Euri wordt in mijn voordeel verrekend. We gaan genieten van de Daas.

Groeten

Willem GD

• dianavdk

Hallo Willem

Dat is goed nieuws dat de 700 word verrekend, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht je hebt overigens ook wel erg lang op je Daas moeten wachten ruim 5 maanden!!!

Wij hebben hem in de laatste week van december besteld en verwachten hem rond maart/april de levertijd zou 3 a 4 maanden zijn dus ben benieuwd of dat gehaald word gezien jouw ervaring.

Eind febr, gaan we eff bellen hoe het ervoor staat.

Geniet ze morgen in je nieuwe Dacia logan (tu)