5 jaar garantie verdwenen?

• adriaan van hoorn

Vorig jaar kregen de kopers van een Duster 5 jaar garantie mee met een maximum van 100.000 km. Voor een paar honder euro kon je tot 150.000 km garantie bijkopen. Als je nu op de site van Dacia kijkt is deze waarborg verdwenen en terug gebracht naar 3 jaar. Voor veel geld, 699 euro,een Duster bijvoorbeel kamn je garantie bijkopen. Raakt Dacia het vertrouwen in de Duster kwijt omdat de garantietermijn is terug gebracht, of is er wat anders aan de hand. Overigens kan ik nergens in mijn papieren 5 jaar garantie terug vinden, terwijl er duidelijk mee werd geadverteerd. Wie weet hier meer over te vertellen en hoe zit het met de rechten van de Dusterrijders van het eerste uur?

• Bert

ja dat viel mij ook al op….

• Hans03

De standaard garantieperiode was vorig jaar (en dit jaar ook) 3 jaar.

Als introductie aanbieding voor de Duster gaf Dacia Nederland in 2010 twee jaar extra garantie.

Ik heb mijn Duster in Frankrijk (waar ik woon) gekocht en kreeg normaal 3 jaar garantie. Toen ik de dealer erop attendeerde dat dit in Nederland 5 jaar was, kon tegen erg hoge premie 2 jaar extra garantie kopen.

Hoe het met de “rechten” zit weet ik niet maar ik neem aan dat dit in je koopcontract c.q. afleveringspapieren/garantiebewijs is opgenomen.

• George53

Vorig jaar was het een extra stunt en dit jaar niet meer. Evenals 50/50 betalen maar als je hem vorig jaar besteld hebt dan krijg je nog steeds 5 jaar garantie, Heeft niets te maken met wel of geen vertrouwen meer in produkt. Heeft alleen te maken met marketing.

George

• rienmaas

Ik heb mijn Duster besteld in augustus 2010. De wordt geleverd in week 7 (hoop ik)

Op mijn koopovereenkomst staat keurig vermeld: garantie 5 jaar tot 100 000km

Kijk eens bij jou

Rien

• remcora

Het was 3 jr. geleden al 3 jaar standaard en voor ongeveer 200 euro kocht je er 2 jaar bij.

Bedragen van 699 euro zijn in ieder geval voor de mcv nooit aan de orde geweest, evenals een kilometrage van 150000.

• walther

ik heb mijn contract bekeken

besteld 18-12-2010

garantie 5 jaar 100000km

tevens E5 motor

levering maart /april

• Patrick

Ik heb mijn 1.6 4x4 op 31 december besteld en op de koopoveréénkomst staat inderdaad een garantietermijn van 5 jaar / 100.000km.

• Rik

Hoi,

Heb ook een Duster 15 DCI 110 van augustus 2010 en heb 5jaar/120000km garantie. Dit staat duidelijk vermeld op mijn garantie bewijs.

• addy

duster besteld op 06-09-2010.afle.14-02-2011.op de bon staat 3jaar plus 2jaar plus volwaardig reserven wiel.dit was de actie.