temperatuurmeter inbouwen Duster

• Rienus

Hallo dasiasten,

Ik heb vorigeweek mijn Duster 4x4 Lauréate 1.6 16v opgehaald en een lange rit gemaakt.

Wat ik eigelijk wel leuk zou vinden is een buiten temperatuurmeter in bouwen, ik ga binnen kort naar de wintersport leuk voor onderweg, is er misschien iemand die een idee heeft hoe dat moet.

Een perfecte auto rijd als een zonnetje, veel bekijks onderweg ondanks de regen van vandaag.

Rienus

• Avaka

Zoiets? :)

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/8968384/8969126/re-buitentemperatuurmeter#msg-8969126

• Rienus

Hallo Avanka,

Ik zat wel naar zoiets te kijken, misschien zijn er al wat modellen die met een zendertje werken.

minder bedraad? Maar gezien de kosten 18 Euro dacht ik, van wat jij mij aan gaf op de side (Oeps) zal dat niet lukken.

bedankt voor je reactie.

Rienus.

• Avaka

Met een losse zender zijn er wel maar die reageren allemaal heel traag. Geven dan de verkeerde temp aan. Vandaar dat ik voor deze uitvoering gekozen heb.

• DerRudy

Hoi Avaka,

Als ik het goed zie, heb jij de sensor tussen de deuren in gemonteerd.

Dat is een slimme oplossing ik heb de sensor op de deurstijl aan de voorkant zitten, dus achter het voorscherm (dat is dus niet ECHT een goede plaats).

Ik denk dat ik de zaak even moet ‘redesignen’ het was bij mij afgelopen week tijdens een file opeens 24 graden, dacht ff dat het al zomer was.

Ik denk dat ik als het ECHT wat warmer is, dat ik de sensor op jouw ‘plaatsje’ moet zetten.

Mgr

Ruud

• Avaka

Ook op die plek wijkt de meting af. Meestal geeft de meter een te hoge temp aan. Scheelt bij mij een graad of twee met de werkelijkheid.

Vindt dat wel jammer maar als je het weet is er ook weer niks aan de hand.

• FonsP

Hallo Rienus,

Ik heb de bedrading van de temperatuurmeter via de hemel, achter de kap vd linkerstijl, achter het dashboard richting het stuurkolom geleid. Via een doorvoerrubber, waar de bekabeling doorheen loopt om de koplamp te richten. Dit is wel lastig, maar is me gelukt door mbv een sprietantenne de bedrading door het rubber heen te "vissen'. In het motorcompartiment loopt het draadje langs andere bedrading richting linkerkoplamp. aldaar gaat het naar beneden en is de sonde achter de bumper geplaatst. Voordeel is dat de sonde in de rijwind zit en nagenoeg niet beinvloed wordt door de motortemperatuur.

Suc6, Fons

• Willem Z

Hallo Fons,

Welke temperatuurmeter heb jij weten te vinden. Wat ik vindt heeft een te korte draad om te bevestigen zoals jij beschrijft.

Vr.Gr. Willem Z.

• willem

Bedankt voor de tips.

Ik heb al een metertje liggen, komende week komt de Duster, zal ik direct een poging wagen om een metertje in te bouwen.

Willem