Duster zien rijden

• Jantje

(:P)Beste mensen,

Vorige week heb ik de Duster 4x2 Laurete zien rijden.

Na veel zoekwerk op internet op de bekende pagina's heb ik (bijna) besloten om tot aanschaf over te gaan. Kan iemand mij aangeven wat de voordelen zijn buiten de aanschafprijs om, om mij het laatste zetje te geven. Dus Duster rijders wie geeft mij het laatste zetje met de positieve punten, en vooral ook waar loop je tegen aan wat als minder wordt ervaren.

De kleur heb ik al bepaalt deze wordt zwart.

Jan(:P)

• GhostDuster

Jan ,

Ik heb niets negatiefs te melden , als je in de regio Den Haag woont kom je gewoon onze zwarte Duster bewonderen en ff een ritje maken .

• dustergek

gewoon testrit doen bij dichtsbijzijnde dealer en je bent verkocht.

sccs met de aanschaf en vele fijne kilometers.

• frans5

Ikzelf heb toevallig Gisteren ( zaterdag 22 jan 2011) ter hoogte van Ettenleur ook een Dacia Duster zien rijden in precies dezelfde kleur en uitvoering als ik medio februari 2011 in ontvangst mag nemen.

Maar er word ook gevraagd om de voor maar ook de nadelen.

De voordelen zijn , een ruime auto met een toch wel gunstige prijs.

de nadelen zijn, door de emissie uitstoot is deze Duster geklasseerd met een D label, wat dan ook inhoud dat men later de zgn slurptax moet betalen van 2,2ct per gereden km.

Maar als men zoals ikzelf niet zoveel km per jaar rijd, heb ik toch gekozen voor deze Duster, wel in de ambiance 4x2 uitvoering met aircopack etc erbij, omdat ik zelf een lengte heb van 192cm heb ik voldoende ruimte en ook de passagiers die ik wel eens heb ,achter mij gezeten.

Wel is het zo dat je geen Dacia moet nemen als je er maar 3 jaar mee gaat rijden, want dan is de inruil een tegenvaller uiteraard, daar is de aanschafprijs ook naar hé.

Maar dat geld voor meerdere merkauto.s natuurlijk, het rijcomfort kunt U lezen op dit forum, deze zijn meestal positief , ikzelf moet dit nog ondervinden uiteraard.

• motlebans

Sinds augustus rijd ik een Duster Laureate 4X2. Heb er nu nu 7000 km mee gereden waarvan de afgelopen week 2210 km. heen en weer naar de wintersport.De wagen was vol beladen met vier personen en bagage tot de nok gevuld (wat kan er veel in) en een skibox op het dak. Normaal heb ik een verbruik van 1 op 11,5 wat niet echt zuinig is maar dat wist ik van tevoren. Over de afstand van 2210 km. had ik een verbruik van 1 op 9,83 door met snelheden tussen de 100 en 120 te rijden. Via België , Luxemburg naar Frankrijk gereden dus met wat hoogteverschillen in de Ardennen. Het verbruik is het enige nadeel en verder ben ik zeer tevreden over de Duster. Geen rammeltjes of slechte afwerking alleen iets meer lawaai. Succes met de keuze.

• RonG

Heb de Duster Laureate 4x2 met alle opties (pack look, pack leder, middenconsole) sinds okt 2010.

bijna 7000km gereden.

Zeer tevreden over de auto. Vind hem erg stoer uitzien en is gewoon een hele fijne auto.

Veel ruimte en voel me veilig in de auto.

2 puntjes die wat aandacht verdienen.

#1. het verbruik, hij is toch schadelijker dan wat er in brochure staat. Mag blij zijn met 1:12

#2. De herrie die de motor maakt met 120km p.u. die vind ik wat te hoog.

Wil hiervoor de diesel isiolatieplaat onder de motorkap plaatsen.

Iemand al ervaring mee of dit helpt???

Gr. Ron

• mcvjournaal

Lees deze gebruikersreview: http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/01/22/review-dacia-duster-4x4-1-6-16v/

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/