alarmsysteem Dacia Duster.

• frans5

Hallo Dacia Rijders.

Mijn vraag is kort.

Ik moet voor een verzekeringofferte opgeven welk soort alarm op de Duster is gemonteerd.

Ik heb al e.e.a. nagelopen maar ik kan niet het type alarmsysteem vinden.

weet iemand dit toevallig wel?

p.s. Mijn nwe Dacia moet nog bij de Dealer afgeleverd worden medio Februari dus heb ik verder geen gegevens, of ik moet er overheen hebben gekeken in de catalogus en koopcontract.

bvd: Frans5.

• LED-Lightning

Heeft de Duster wel een alarmsysteem als optie? Zou kunnen maar mij is er niets van bekend.

Wel zit er een startonderbreker op

• Frans

bij aflevering van onze MCV werd samen met het gelijkvormigheidsattest en andere papieren een certificaat van het antidiefstalsysteem meegegeven.

• PD3JCW

Jazeker zijn die er; de 285901296R dit is met losse afstandsbediening en de 285907668R die werkt samen met de afstandsbediening die in je sleutel zit.

Kosten als pakket 145,20 euro zonder inbouw.

• adriaan van hoorn

Rare verzekeringsmaatschappij. een goedgekeurde alarminstallatie, dus nooit zelf in te bouwen, is alleen verplicht bij bepaalde (dure) en diefstagewillige auto's. De Duster behoort daar (gelukkig) niet bij. Dus hou je geld in de zak. Niemand kijkt meer op van een auto die toetert met knipperende lampen. De bestaande startonderbreking voldoet.

• frans5

Hallo Mensen .

Bedankt voor de snelle reactie,s over het evt alarmsysteem.

Ikzelf vind een startonderbreker ook voldoende, maar bij de verzekeringsmaatschappij waar ik naar toe wil als ik de nwe Dacia Duster ga rijden , die geeft extra korting bij een bepaald type alarm.

Maar als er geen alarm af fabriek inzit , dan laat ik het gewoon zo het is.

Bij achteraf zelf inbouwen denk ik dat je dan toch de electronica moet laten inlezen.

Verder allemaal nog een prettige dag gewenst en nogmaals bedankt !!

Frans 5.

• adriaan van hoorn

Frans,

een zelfingebouwd alarmsysteem wordt volgens mij niet door de verzekering geaccepteerd. Hij moet voldoen aan specificaties SCM t t/m 5 en door een erkend SCM bedrijf worden ingebouwd.

• HenkM

Mijn verzekering geeft maximaal 5% premie korting (afhankelijk van alarm installatie.

Ik betaal nu €32.50 per maand (all risk met max. no-claim) wat neerkomt op €390 per jaar. Besparing: maximaal €19.50 per jaar.

Ergo: alarm installatie in (laten) bouwen voor de verzekering is niet lonend.