Reservewiel op achterdeurtje van een Logan MCV?

• schoth

Beste Daciasten,

Mijn Logan MCV rijdt op LPG en dus is er geen plaats voor een reservewiel. In Nederland is dat geen probleem maar op de buitenlandtrips neem ik wel altijd het wiel mee. Nu vroeg ik mij of het mogelijk is om het reservewiel via een wieldragerconstructie aan de kleine achterdeur te bevestigen. Zo 'n soort constructie waarbij je eerst het wiel moet wegdraaien en daarna pas de deur(en) kunt openen… Wie weet of dat mogelijk is of heeft misschien wel andere tips?

• LED-Lightning

Ik persoonlijk denk dat de constructie van de deuren niet sterk genoeg is om dit gewicht te dragen, zodat je problemen gaat krijgen met de scharnieren

• Jubbels

Net als Led denk ik dat de constructie en ophanging van de deur hier niet op berekend zijn.

Als ik mijn MCV bekijk is er ook geen bevestigingsmogelijkheid voor een subframe.

Ruimte naast de deuren is kunststof.

• mcvjournaal

Zou kan het natuurlijk wel:

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Barrabas

Niks terzake doende maar bij die Niva ligt dat wiel normaal onder de motorkap boven de motor of had ie er twee nodig.Heb er zo twee gehad in mijn 4x4 carrière,Niva's dan.Maar er waren er ook die dat met de nodige brackets op de achterklep monteerden na versteviging van de hydraulische pompheffers.