Waarom wel een Duster en geen MCV?

  • delly

    Wie kan mij helpen?

    Vorig jaar een logan MCV 1.6 V16 Laureate phase 2 gehuurd voor de vakantie met 5 personen + bagage en dakkoffer.

    In een keer naar ZuidFrankrijk gereden. totaal met de auto meer dan 3500 km afgelegd zonder problemen en zeer comfortabel.

    Ik sta nu op het punt om een MCV aan te schaffen.

    Van de week toch nog een proefrit gemaakt in een Duster 1.6 v16 4*2 Laureate

    De Duster is tov de Loagan MCV een frisse en leuke verschijning.

    De proefrit viel erg tegen.

    Enorm veel windgeruis door de dakrails en rond de 120 km/uur een brommende motor.

    Natuurlijk kan de motor extra worden geïsoleerd maar de herrie van de dakrails blijft

    Als je geen 4*4 nodig hebt vraag ik mij af waarom dan niet altijd voor de MCV wordt gekozen.

    Voordelen MCV tov de Duster

    - grotere kofferbak

    - 7 persoons

    - zuiniger

    - meestal goedkoper (bij gelijke uitrusting)

    Toch is de verkoop van de MCV tov de Duster ingestort

    Wat zie ik over het hoofd?

  • GJvdZ

    De Duster ziet er een stuk beter uit. Zou voor mij een argument zijn ware het niet dat ik 7 zitplaatsen nodig heb.

  • Louis Dörr

    Vanaf het moment dat de MCV uitkwam ben ik verliefd op de auto en GEEN MOMENT spijt gehad. Ik wil zelfs zover gaan dat ik de phase 1 nog mooier vindt dan de phase 2. Ik ben namelijk niet zo gecharmeerd van het nieuwe loge en de zilveren randjes rond de tellers en de deurgrepen. Juist het eenvoudige doet het 'm voor mij. Ondanks dat heb ik de auto (met behulp van dit forum én de site van Ger) behoorlijk aangekleed.

    De Duster is geen slechte auto, maar ….. Er rijden zoveel van dez SUV rond. Bovendien van achteraf, inhalend, vind ik het ding uitgesproken LELIJK. De voorzijde is wel mooi.

    Let op, ik ben geen Duster hater, ik vind m gewoon niet mooi.

    Met mijn MCV 1.6 16v Laureate met allerlei leuke dingen erop en erin en eraan rij ik gemiddeld 1:12,6 (gedurende 38.000 km) waarmee ik helemaal stond te kijken toen ik een keer mijn ouders meenam naar Italië (nadat zij dit vele jaren met mij hadden gedaan) 4 volwassenen, 1 kind 12 jaar, alle bagage en een grote bagagekoffer op dak. Naar mijn idee hard heen en weer snelheidsmeter raakte soms de 175, maar grote stukken ± 140-145……. 1: 11,3 >:D<

    Nee ik hoop er nog 7 jaar mee te rijden, hij is dan 10 jaar oud en dan hoop ik dat ze deze auto nog maken !!!! Zie ook Dacia van Maloud

  • Barrabas

    Maar goed dat smaken verschillen.En aan zichzelf kent men de halve wereld.Verkoopcijfers liegen niet.

  • Ronald-2008

    Mijn verhaal lijkt 'n beetje op dat van Louis Dorr … ofschoon … ik vond de Phase II zoveel mooier dat ik er bewust op gewacht heb met de bestelling van mijn MCV.

    Mooi / niet-mooi, da's kwestie van smaak … ik vind de Duster wel veel stoerder eruit zien dan een MCV. Maar niet perse mooier.

    De hoge instap en hoge zitpositie is ook wel lekker.

    Dus als je toch genoeg hebt aan 5 zitplaatsen … wat let je?

    Maar ook hier, we hadden 6 zitplaatsen echt nodig, en ook ik heb met allerlei ideetjes van dit prikbord en vooral ook van de site van Ger mijn MCV opgeleukt. In totaal was ik in 2009 evenveel kwijt voor mijn (vind ik super de luxe) MCV als dat ik in 2003 uitgaf voor een 2e hands, drie jaar oude, Zafira. (:D

    Als ik op verjaardagsfeestjes mijn MCV laat zien en vertel wat 't kostte, dan valt bij iedereen telkens weer de mond open van verbazing. ::o

    Een betere indruk van mijn MCV vind je hier: http://www.daciamodellen.nl/extra-luxe-in-je-dacia/

    Qua verbruik (ik ben een rustige rijder):

    op en neer naar Oostenrijk, 6 personen, dakkoffer, continu 105 echte km/uur op GPS: resultaat 1 op 15,2.

    Dat vind ik niet slecht.

    Het hoogste wat ik haalde was met 2 personen 1 op 17,2. Maar ook dat was op een lange rit tijdens vakantie.

    Nu rij ik normaal 1 op 10 in de stad en 1 op 14 op de snelweg.

    Mijn gemiddelde (ik hou het nauwkeurig bij) zit continu op 1 op 13. (tu)

    Dus voor mij nu: MCV

    Misschien ooit 'n Duster, maar dan moeten eerst de kinderen de deur uit zijn, en moet-ie (naar mijn smaak) een mooiere achterkant krijgen (ik vind het nu teveel een “samengeknepen billen”-gezicht).

  • remcora

    De duster ziet er prachtig uit, maar is een volslagen onzinnig zware, grote auto. Je kiest een auto die gewoon praktisch is en voor de meeste mensen is dat dan geen suv. Dus, kijk wat je wil en kies dan een auto die daar bij past.

  • Karl

    Als de verkoop ten opzichte van de MCV is ingestort wil dat dus zeggen dat mensen eerder voor de “looks”gaan dan voor praktisch nut.

    Veel mensen in mijn omgeving vinden de Duster velen malen mooier dan de MCV, maar ik kijk gewoon naar wat heb ik er aan, en geregeld met 7 man op stap heeft bij mij de voorkeur.

    Ben alleen wel vaak de BOB.

  • GhostDuster

    remcora Schreef:

    ——————————————————-

    > is een

    > volslagen onzinnig zware, grote auto.

    >

    Ik heb dan zeker een andere Duster gekocht ……………….:P

  • wimpie

    Jullie denken toch niet écht dat ik in een Dacia zou rijden als ik voor de looks zou gaan, ik hoor al ruim drie jaar over mijn lelijke auto (Dacia logan sedan) maar als je erin zit heb je daar géén erg in.

  • stitch0709

    Tot de kinderen de deur uit waren, heb ik altijd auto`s gekocht, waarbij altijd gekeken werd naar praktische argumenten: kosten, ruimte, 5 deurs ipv 3 etc.

    Sinds ze de deur uitzijn, ,\koop ik een auto waar ik iets bij voel en waar ik plezier mee beleef.

    Voor de Duster die ik eind februari hoop te ontvangen reed ik een Chrysler PT Cruiser, ook een auto die je of mooi vind of niks aan.

    Gelukkig is er dus verschil van smaak, anders zouden we allemaal in hetzelfde koekblikje rijden.. Vet saai op de wegen dan.

    greets wim aka stitch0709