Wat zijn de meest voorkomende gebreken bij de Duster

  • Joop

    Beste Duster rijders,

    Graag wil ik een poll opstarten waar de gebreken en/of tekort komingen van de Duster gemeld kunnen worden. Ik zal zelf beginnen met het benoemen hiervan:

    1. water drupels aan de binnenijde van de achterraam (rubber tekort?)

    2. lichte trilling rechtervoorwiel (trekt naar links)

    3. lichte kras binnenkant voorraam bij aflevering (inmiddels weg gepollijst)

    Voor de rest een geweldige auto.

    Joop

  • Barrabas

    Gebreken ?

    Vijf maanden zonder ook maar één probleem.

    Rijdt als een speer.

  • frans5

    Hoi Joop.

    Wat jij gebreken noemt dat lijkt mij meer iets te maken hebben met kleine oplosbare dingen.

    Een voorwiel dat trilt en wegtrekt dat zal wel te maken hebben met het uitlijnen, balanceren ,dus garantie denk ik.

    Een krasje, dat komt heel vaak voor bij nwe auto,s, soms zelfs een heel dak, maar dat word meestal veroorzaakt door het transport , laaghangende takken etc, dus ook niet direct een minpunt van een auto.

    Een rubber dat iets lekt, hoort niet en zal door de dealer moeten worden opgelost, immers andere Dacia rijders hebben er schijnbaar geen last van.

    Het is wel een leuk idee om een topic op te starten hierover hoor, want ik krijg medio februari een nwe Dacia en zal zeker goed opletten op deukjes, krasjes etc.

    Dat is ook de reden dat ik de nwe auto graag binnen heb staan en onder voldoende TL verlichting, want dan zie je werkelijk bijna alles.

    Voor de overig “gebreken” zal ik eerst een paar weken moeten rijden hé.

    Ik blijf het volgen, misschien komen er nog wel meer reactie,s op dit forum.

  • LED-Lightning

    Dit zijn eerder afleveringsproblemen, ik denk dat de echte gebreken pas naar voren komen als de auto's langer rijden, want dan pas komen de zwakke punten echt naar voren (denk ik dan).

    Niettemin is het nuttig om dit soort ervaringen met elkaar in een topic te delen.

  • ger 52

    deuken aan de zijkant achterbank, als deze ingeklapt is geweest, veroorzaakt door de raamslinger. Deze trekken er overigens (tot nu toe) vanzelf weer uit. vochtige ramen aan de binnenkant bij bepaalde weersomstandigheden. Bij koude motor loopt het toerental tussen de 1500 en 17 toerren heen en weer te waggelen. Zodra op bedrijfstemperatuur gaat het vanzelf weer over. niveau koelvloeistof in de gaten houden, sinds inbouw lpg installatie. . plaatwerk gevoelig voor deukjes. beschermingstrips rondom kunnen geen kwaad.

    Metallic lak boven achterportier heeft een wat vreemde weergave bij bepaalde lichtinval. Kan dit niet thuisbrengen. .

    inhoud lpg tank niet in overeenstemming met de beloofde 80%. In de praktijk gaat er veel minder in. LPG meter is niet nauwkeurig, je hebt er eigenlijk niets aan.

    Auto loopt verder als de brandweer. Maar daar wordt ook al in voorzien heb ik gezien.

  • Dussie

    Ik vindt het nogal wat “wat zijn de meest voorkomende gebreken”Het lijkt wel de schandpaal.

    Als er zich iets voordoet een afleverings foutje ef een technisch probleempje dan ga je gewoon naar de dealer en deze lost het op.

    Om nou bepaalde opsommingen te maken wat men zoal ervaart ,wil niet zeggen dat dat gebreken zijn.

    Een auto en ook de Dacia welk model dan ook, is een product wat gefabriceert en geassemleert wordt dus dan kan zich wel eens iets voordoen.

    Bij mijn weten zijn er nog geen Dacia's terug geroepen om bepaalde gebreken op te lossen dan wel onderdelen te vervangen,dat zijn in mijn ogen dan gebreken.

    Mijn ervaring is dan ook bij zowel de MCV en nu dan de Duster een probleemloze auto “zonder gebreken”

    Beide zijn geleverd door Stokman Den Helder en als ik voor de service / onderhoud inspectie kwam moest ik mij weer voorstellen.

  • ger 52

    Dussie,

    Het gaat er niet om om de auto af te kraken. Ik ben zelf een heel tevreden berijder van de Duster en heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. die ik gedaan heb uit de folder en er geen meter in had gereden. Maar het kan helemaal geen kwaad dat gebruikers hun kwaaltjes melden, want misschien zijn er wel overeenkomsten ter verbetering in. Ik heb deze nog niet gevonden. Het feit dat ik, zonder een keer de garage aan te doen, behoudens een lullige eerste inspectiebeurt, die echt niets voorstelt. Er staat ruim 16.0000 km op de teller en zie uit naar mijn vakantie met een forse caravan, die hij probleemloos trekt, in de maand mei naar Frankrijk.

  • midget

    ik heb geen gebreken hij zuipt alleen op een verschrikelijke manier op de grote weg bij 100 en 120 kom ik op 1:9,5 en door elkaar genomen kom ik op 1:8.7.

    Dit is niet via de boordcomputer want die geeft zuiniger aan maar vele keren gemeten aantal kilometers gedeeld door aantal liters.

    Donderdag wordt hij opnieuw uitgelezen bij de dealer, ik heb er overigens 7500 km opzitten

  • EvertK

    Welke brandstof? LPG, Benzine of Diesel?

    Bij mij de diesel 1:16,5 - 1:17 bij100km/u.

  • stitch0709

    ik heb een in het Nederlands vertaalde checklijst,van Duist langeduurtest , te gebruiken bij het afhalen van je nieuwe auto (Duster, maar ook evtt voor andere Dacias).

    Voor wie wil stuur maar mailtje . Op tip waar ik heb ergens op een forum kan zetten.

    greets wim