benzine verbruik dacia stepway

• Ronald

Wij hebben sinds Maart 2010 een Dacia Stepway en hij bevalt ons goed.

Maar het lukt ons niet om zuiniger te rijden,zo graag naar 1 op 14 gaan.

Wij zijn niet van die scheurders of zou de afstelling niet goed zijn ?.

• LED-Lightning

Ik rij nu al meer dan een jaar in een Stepway en mijn gemiddelde verbruik over al die tijd is 1 op 12.74. Soms probeer ik heel rustig aan te rijden en soms rij ik gewoon vlot, ligt een beetje aan m'n humeur.

Dit hou ik iedere tankbeurt bij sinds ik mijn Stepway bezit. Soms heb ik een heel goed verbruik (1 op 14.05) en soms wat minder goed (1 op 10.9). Je kunt je verbruik goed vergelijken met andere auto's of dezelfde modellen op www.autoverbruik.nl of www.spritmonitor.de

• Rens

Lijkt me niks mis mee, ik rijd 1 op 12 met een sandero :) Ik houd wel van doorrijden overigens.

• harryzwol

In de winter stijgt het verbruik met wel 20 % door de lagere temperaturen, rijker mengsel nodig en dikke olieen, niets aan te doen.

De belangrijkste beinvloedbare punten: Bandenspanning bijhouden, luchtfilter en olie op tijd wisselen, spaarzaam de airco gebruiken,

een keer kleppen stellen na de inrijperiode, het nieuwe rijden toepassen dwz. schakelen bij juiste toeren, uitrollen e.d. (genoeg over te vinden op het internet),

overbodige ballast uit de auto halen, ritten buiten de spits plannen, 110 gaan rijden ipv. 120 (scheelt 10 - 15 %).

Wat niet of nouwelijks helpt zijn de zogenaamde premium brandstoffen,

en het buiten proportie hard oppompen van de banden, pomp de banden nooit meer dan 0,2 bar harder op als aangegeven, dat is nog veilig.

Verder is het verbruik wat je opnoemt zo slecht nog niet,

en veel nieuwere auto's die op papier veel zuiniger zijn doen het in de praktijk niet eens zo heel veel beter!

Groeten Harry

• Ron

Met onze Sandero Laureate 1.6 van 1,5 jaar oud rijden we gemiddeld ook zo 1 op 12. Van de zomer toen we aan het toeren waren en op de tomtom tussendoor, dus geen snelwegen, naar huis reden haalden we 1 op 15. Op zich vind ik een gemiddelde van 1 op 12 heel respectabel. En ja de airco staat meestal aan, net zoals de radio. Verder ben ik het wel eens met Harry. Maar je moet nog wel een beetje plezier blijven houden in je Sandero. Dan tanken we maar een keertje meer :-)

Ron

• dorus69

He luitjes ik heb mijn stepway nu sinds 14 jan. heb er nu bijna 1000 km. opzitten en ik rijd ongeveer 50km. per blokje is dit normaal?(heb helaas geen boord computer:S) Grtjs.Theo