zuinige/schonere motor in Dacia Sandero Stepway

• Fenneke

Achter onze bestelcode staat E4 en het was energielabel D. Maar zover als ik het begrijp krijgen we nu dus E5, omdat E4 niet meer mag. Op zich vind ik het prima, dat het een schonere motor is, want eigenlijk vonden we het al raar, dat een nieuwe auto nog label D had. Het duurt alleen allemaal zolang. En eigenlijk zou het inderdaad wel netjes geweest zijn, als we van Renault of de dealer er iets over gehoord hadden. Aan de dealer te horen, gister, was hij er zelf ook verbaasd over.

• james

heb in okt een stepway besteld en toen stond er al op dat het een euro 5 motor zou worden , deze geleverd gekregen op 03 01 2011. bij Jansen in nuenen , prima dealer die excact nakomt wat hij zegt. geen rare verhalen maar gewoon zoals het is….

• james

ik vermoed dat je een auto krijgt met een e4 motor die dan idd nog gekeurd moet worden om dat deze niet voldoet aan de e5 norm waar alle nieuwe auto's per 01 01 2011 mee afgeleverd moesten worden , de zgnde modellen die her en der nog stonden en die ze ook kwijt moeten !! gewoon checken op het kenteken daar staat het op welke motor er aanwezig is , veel succes

• james

ik vermoed dat je een auto krijgt met een e4 motor die dan idd nog gekeurd moet worden om dat deze niet voldoet aan de e5 norm waar alle nieuwe auto's per 01 01 2011 mee afgeleverd moesten worden , de zgnde modellen die her en der nog stonden en die ze ook kwijt moeten !! gewoon checken op het kenteken daar staat het op welke motor er aanwezig is , veel succes

• Peter Folkner

Kan iemand mij vertellen hoeveel de stepway verbruikt?

Dus één op hoeveel?

Ik vindt het nl een betaalbare leuke auto, maar als ie heel veel verbruikt wordt het minder

• LED-Lightning

Kijk eens op www.autoverbruik.nl of www.spritmonitor.de

Daar staan meerdere Stepways (waaronder die van mij), en kun je mooi het verbruik zien. Mijn verbruik is, sinds ik ‘m heb, 7.8 liter/100 km gemiddeld. Dit is een van de eerste Stepways, dus nog met de ’oude' 1.6 MPI motor.