dacia sandero 1.2 16v piept

• harry

ik kwam er gister achter dat als ik harder dan ong. 127 rij met 4000 rpm er een piep signaal links onder bij de zekering kast weg komt kennen meer mensen dit en is dit een snelheids waarschuwing of wat anders ,

bij de dacia dealer in hoogeveen is dit geval niet bekend.

alvast bedankt voor jullie reactie,

Groet,Harry

• Rick

Ik heb ook een Dacia Sandero 1.2 16v waarmee ik regelmatig meer dan 127 km/u mee rij maar een piep signaal heb ik nooit gehoord.

• jack

Ik denk dat het een muis is ……die klem zit

• harry

Het is ook geen hard geluid dacht eerst dat ik een sms bericht kreeg,radio uitgedaan en toen eens verder geprobeerd als ik onder de 127 kom is het weer weg.geef ik dan weer wat gas bij begint het weer zal morgen toch maar even de garage bellen.

misschien wel een of andere storing.

• harry

wel een slimme muis dan dat hij het alleen bij bepaalde snelheid doet

• Barrabas

Toch niet van je GPS,daar kan je dat nogal eens instellen.

• Avaka

Daar dacht ik ook aan. Een tomTom gaat als je te hard rijdt bij 127 piepen. Een slimme Japanner dus……. :)

• harry

Het piepende geluid is een waarschuwings signaal van overschrijding max snelheid dit zit er blijkbaar standaard op .

Het stopt na ong 10 sec vanzelf met piepen. bij sommige is deze optie blijkbaar uitgeschakeld.

Dacht zal het even melden voor degene met hetzelfde probleem,en voor degene die de stomstom onder bij de zekering kast stopt ,Koop een goed straten boek dan hoef je je ook niet voor dat ding te schamen en kom je tenminste op de juiste plek aan.

Doe dit al jaren lang en rijd door heel europa met de vrachtwagel .

En als voordeel dat je de volgende keer de weg gewoon nog weet.Maar dat is een ander draadje

• Rick

Toch typisch dat deze (veiligheids)-voorziening nergens wordt vermeld. Of heb ik het mis?

http://www.dacia.nl/dacia-gamma/sandero/veiligheid/

• Avaka

Wacht even……..als ik je verhaal goed begrijp prefereer jij een papieren stratenboek boven een TomTom?

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha (eindeloze lus)

Je breit je eigen sokken ook nog steeds?

Je stookt op kolen?

Je smeert reuzel op je roggebrood?

Je draait nog cassette bandjes?

Je betaalt je rekeningen door een handtekening op een vodje papier?

Kom op zeg harry. Je keus voor een Daas is een verstandige. Gedraag je daar dan ook naar.

Man man man…… Tjonge jonge…….

X(