tankinhoud reserve

• dorus69

Hoi luitjes weet iemand wanneer ik op reserve rijdt bij de stepway? Begint dit bij het laatste streepje of bij het blokje waar het benzinepompje in staat, en wat is dan de inhoud van de reserve? greetz Theo

• LED-Lightning

Je merkt het wanneer een lampje gaat branden ter indicatie dat je op reserve rijdt. Dit is als alle streepjes weg zijn. De inhoud van het reservegedeelte weet ik niet.

• daciaman

Beetje off topic, maar… heb laatst m'n dacia écht volgetankt. Gewoon doortanken nadat het vulpistool afsloeg. Het reservelampje was nog maar net aan en toch kon ik 54 liter benzine in m'n duster krijgen! En dat terwijl de tankinhoud officieel maar 50 liter is. Er kan dus wel 60/65 liter in… misschien goed om te weten voor daciasten. p.s. wel een geduldwerkje dat doortanken!

• ed

Ik heb het ondervonden op mijn Duster. Nadat het laatste streepje uit was, ploeps kwam het ‘benzinepompje’ in beeld dat ik moest tanken. Toch gaf de digitale teller aan dat ik nog zo'n 87 km kon rijden. Ben toch maar gaan tanken :S je weet maar nooit. Betreft benzine uitvoering 4 x 2.

• marten

bij onze duster 4x4 begon het benzine lampje te branden,

maar de boardcomputer gaf nog 87 km aan maar 2km verder waren het alleen maar streepjes.

dus toen maar even snel 25 liter getankt langs de snelweg .

en toen was hij op tweeblokjes na weer vol dus blijft het moeilijk na tegaan hoe ver je nog kan rijden met je reserve

dus tank vroegtijdig

marten de blijde duster rijder

• dorus69

ik heb nu +/- 1300 km. gereden en hij verbruikt +/- 50 ltr. per blokje is dit normaal ? (heb helaas geen board-computer):S

• silverstorm

50 liter per blokje???Moet jij wel een erg grote tank hebben dan ;)