Dacia Logan MCV Laureate besteld kenteken op Blackline

• Hoogie

Beste Dacia liefhebbers,

Na lang wachten kregen we van de dealer bericht dat we onze bestelde Logan MCV Laureate konden komen ophalen. Veel gezeur geweest over het vrijgeven van het kenteken in verband met de nieuwe E5 motor. Heb het kenteken eindelijk gisteren ontvangen en bij het afsluiten van de verzekering kwam ik tot een vreemde constatering. Op welke site ik ook een verzekering wilde afsluiten ik kwam na het invullen van het kenteken steeds uit op een Blackline in plaats van een Laureate. Ik heb hier geen goed gevoel bij daar als ik andere kentekens van auto's invul ik gewoon uitkom op het juiste type auto. Heeft iemand van jullie ervaring mee ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes, Hoogie.

• Rick

Je kan hier je kenteken checken:

https://ovi.rdw.nl/

• Hoogie

Hoi Rick,

Bedankt voor je reactie, had ik reeds gedaan en krijg dan de mededeling “geen gegevens bekend”. Dit kan wel kloppen daar de auto nog niet op mijn naam staat.

Groeten, Hoogie.

• Avaka

Je hebt wel een zwarte besteld?

Weet het niet helemaal zeker maar een MCV in Blackline uitvoering is een soort ‘special edition’ uitvoering. En dan voor een relatief lage prijs.

Ik meen ook dat hier een 1.6 8-klepper in zou moeten zitten? Heb je ook een airco besteld?

• DerRudy

@Hoogie,

Klopt als een bus, ook verzekeringsmaatschappijen hebben direct en online inzage in de RDW informatie.

Sommige instanties zoals de Politie/Douane en de Belastingdienst zien ook meer gegevens dan op de publieke site informatie ( https://ovi.rdw.nl/ ) zichtbaar is.

Dus staat de auto nog niet op je naam dan kunnen ze vaak hun (zullen we maar zeggen) invuloefening op het computerscherm niet afmaken.

Mijn zoon verkocht laatst zijn auto en Pa moest de verzekeringsmaatschappij bellen om de verzekering stop te zeggen, nou dat kan je wel zeggen dat de auto is verkocht maar het werd direct en online gecontroleerd.

Men wist op de minuut nauwkeurig hoe laat de auto was overgeschreven, jaja zo zie je maar ‘Big Brother is watching you’.

Dus nog even geduld, alles komt in orde.

Mgr.

Ruud

• Hoogie

Hoi allemaal,

Heb inderdaad een zwarte besteld met een 1.6 MPI motor, airco maar dit is een duurdere uitvoering dan de Blackline.(in een Laureate zitten bv. zijairbags en in de Blackline niet)

Zie ook op internet Laureate's te koop waarbij als uitvoering Blackline staat vermeld, ik snap het nog niet helemaal.

Groeten.

• Avaka

Ja die systemen kloppen wel. Ik denk dat Hoogie bedoelt dat hij niet zeker weet of hij nu wel de goede auto geleverd krijgt.

• Hoogie

Hoi Avaka,

Dat is inderdaad het vermoeden ! Groeten.

• Avaka

In dat geval gewoon je dealer bellen, misschien een misverstand. Verkeerde kenteken doorgegeven?

Je hoort te krijgen wat je hebt besteld. Zo simpel is het.

Wel vervelend allemaal.

• Fenneke

Probeer eens bij http://publiek.vwe.nl

Wij vinden daar meer informatie over onze nieuwe auto, een dacia sandero stepway, die we gister hebben opgehaald, dan bij de rdw. Ook wij hadden een langere wachttijd door de nieuwe E5 motor.

Hij rijdt overigens super.

Succes.