Vandaag ging ik mijn nieuwe duster die ik heb van verleden woensdag eens wassen.
Na het wassen ging ik hem polishen en toen zag ik dat op de hele motorkap allemaal kleine zwarte puntjes(verdikkingen) zaten die er dus niet af te wassen waren.
Dit was me eerst niet opgevallen toen ik hem vorige week afhaalde.Mijn eerste gedacht was dat het in de lak zat.
Aangezien ik hier vlakbij de dealer woon ben ik daar dan onmiddelijk naar toe gereden en die vond het ook vreemd.Samen de toonzaal in en daar stonden nog 3 zwarte dusters die het ook allemaal hadden.Op eerste zicht viel dat niet goed op maar als je met je hand erover wreef voelde je het duidelijk.
De dealer nam toen onmiddelijk contact op met de technische dienst van renault belgië en daar hadden ze er ook van gehoord.Het zou gebeurt zijn tijdens het transport per trein volgens hun en ze gingen het oplossen.Ze waren nu bezig met een firma aan te stellen om deze autos te reinigen.In de garage hebben ze bij mijne geprobeerd met ontvetter maar dat ging er niet van af,dan hebben ze een stuk gepolished met een machine en dat werkte wel.
Er zou een terugroepactie komen,ik heb alleszins al mijn chassisnummer moeten doorgeven.
Dus mensen controleer jullie dacia op onvolmaaktheden op de lak!!!
Update 16/2/11
Vandaag telefoon gehad van dealer en het blijkt vliegroest te zijn,ze gaan het één dezer dagen laten reinigen.