Lakcontrole op vliegroest nieuwe duster

  • silverstorm

    Vandaag ging ik mijn nieuwe duster die ik heb van verleden woensdag eens wassen.

    Na het wassen ging ik hem polishen en toen zag ik dat op de hele motorkap allemaal kleine zwarte puntjes(verdikkingen) zaten die er dus niet af te wassen waren.

    Dit was me eerst niet opgevallen toen ik hem vorige week afhaalde.Mijn eerste gedacht was dat het in de lak zat.

    Aangezien ik hier vlakbij de dealer woon ben ik daar dan onmiddelijk naar toe gereden en die vond het ook vreemd.Samen de toonzaal in en daar stonden nog 3 zwarte dusters die het ook allemaal hadden.Op eerste zicht viel dat niet goed op maar als je met je hand erover wreef voelde je het duidelijk.

    De dealer nam toen onmiddelijk contact op met de technische dienst van renault belgië en daar hadden ze er ook van gehoord.Het zou gebeurt zijn tijdens het transport per trein volgens hun en ze gingen het oplossen.Ze waren nu bezig met een firma aan te stellen om deze autos te reinigen.In de garage hebben ze bij mijne geprobeerd met ontvetter maar dat ging er niet van af,dan hebben ze een stuk gepolished met een machine en dat werkte wel.

    Er zou een terugroepactie komen,ik heb alleszins al mijn chassisnummer moeten doorgeven.

    Dus mensen controleer jullie dacia op onvolmaaktheden op de lak!!!

    Update 16/2/11

    Vandaag telefoon gehad van dealer en het blijkt vliegroest te zijn,ze gaan het één dezer dagen laten reinigen.

  • LED-Lightning

    Heeft niet echt met het topic op zichzelf te maken, maar pas op met het wassen en zeker polishen van zo'n nieuwe auto. De lak is vaak nog niet volledig uitgehard en is gevoeliger voor krassen en beschadigingen. Volgens mij kun je met wassen beter een paar weken wachten en helemaal met polishen. Just my two cents… ;)

  • Sandinista

    Kleine zwarte puntjes van een treinreis zijn gewoonlijk stukjes koperoxide van de bovenrail/stroomafnemer. Als je met de autoslaaptrein reist kan je bij aankomst een klein flesje oxaalzuur krijgen om het spul te verwijderen; maar dat weten ze ook wel in Belgie waar de auto's van de trein gereden worden. Merkwaardig dat je het alleen op de motorkap hebt en niet op het dak, dan is het meer waarschijnlijk dat in de fabriek een spuitpistool haperde.

  • silverstorm

    Op het dak is het ook hoor.

    Ik sprak van de motorkap omdat het me daar eerst opviel maar in garage zagen we dat het ook op het dak was.

  • Ben

    @silverstorm,

    Zit het ook op je raam?

    Dat geeft vaak slecht wissende en snel slijtende wissers.

    Daar hebben we het op het prikbord ook al vaak over gehad.

    Vr.Gr.

    Ben

  • frans5

    Hallo Silverstorm

    Toch bedankt voor deze uitleg over de lakproblemen.

    Zo kan ik het extra in de gaten houden bij de aflevering, ik heb dan wel een navyblue kleur, maar als het idd van de bovenleidingen afkomstig is dan maakt het niet uit wat voor kleur het is .

    alleen zal je het op sommige kleuren eerder zien, maar het valt toch onder garantie, wel goed dat je gelijk naar je dealer bent gereden.

  • silverstorm

    Op het raam niets ontdekt maar daar blijft het misschien ook moeilijker liggen tijdens een treinreis.

  • silverstorm

    Vandaag reeds telefoon gehad van de dealer,ze zijn er ernstig mee bezig.

    Het blijkt vliegroest te zijn,er gaat de komende dagen een firma komen om de auto te reinigen.

    Vandaag in het zonlicht zag ik ook verschillende lichte krassen in de lak waar ik niet mee kan leven.

    Dealer reeds ingelicht en het komt allemaal in orde maar eerst gingen ze zien of de krassen weg waren na reinigen van dat vliegroest.

    Ik hou jullie wel op de hoogte.

  • silverstorm

    Maandagmorgen 21/02 kreeg ik al telefoon van de dealer of ik mijn auto kon brengen.De reinigingsfirma was onverwacht gekomen.De auto binnengebracht om 9.00h en om 14.00h ben ik hem gaan ophalen.Alles was keurig in orde,ben zeer tevreden van de snelle service.