wie krijgt alles mee op vakantie ?

• Hoogie

Hallo allemaal,

We hebben sinds vandaag onze MCV Laureate (zwart) bij de dealer opgehaald. Prima en zeer nette auto.

De bagageruimte valt ons echter, in vergelijking met onze oude auto een Renault Espace, toch wat tegen.

Deze zou 700 liter moeten zijn maar we hebben niet het idee dat we net zoveel spullen meekrijgen op vakantie dan met onze eigen auto.

Wie van jullie neemt op vakantie nog een bagagewagen/ caravan/vouwwagen met zich mee.

We hebben een 5 persoonsuitvoering.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Hoogie

• Avaka

Slim inpakken en je kan inderdaad 700 liter kwijt.

Een MCV heeft de allergrootste opbergruimte in zijn prijsklasse.

700 LITER! Wat wil je nog meer?

En tja, als ik met mijn gezin op vakantie ga met onze eigen tent, dan ziet het er zo uit:

• Hoogie

Hoi Avaka,

Bedankt voor je reactie en leuke foto. Wat voor merk bagagewagen hebben jullie ?

Voor ons met drie kids wel een noodzaak voor de zomervakantie !

Groeten Hoogie.

• toine60

Ik heb een 7 persoons uitvoering, maar gebruik hem voornamelijk zonder de derde bank. Deze blijft er wil instaan.

Als we op vakantie gaan nemen we een vouwwagen mee. In de vouwwagen zit voornamelijk alles wat er ook de hele winter in blijft zitten, met uitzondering van het eten. Op de dissel staan 2 fietsen, op het dak van de auto nog 2 fietsen en een dakkoffer. Achterin zit de koelkast, eten voor onderweg en de eerste overnachting, elektrische koelbox, speelgoed, kussens, dekens (we vertrekken om 5 uur en dan dekken we de kinderen nog toe). Ik probeer dan zoveel mogelijk onder de rugleuning van de bank te blijven.

In de topkoffer zitten slaapzakken, kleding, extra matrassen, en allerlei dingen die we onderweg niet nodig hebben.

De bagageruimte van de MCV is ruimschoots voldoende. De kunst is om alle ruimte nuttig te gebruiken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we op de motorvakantie ook altijd veel meenamen (stoelen, tafel, 8 persoons lichtgewicht tent, kooktoestel, 2 dagen eten, potten en pannen, slaapzakken, kleding enz enz). Vooral door de hoogte heeft de bagageruimte veel meer mogelijkheden. Mijn voorgaande auto was een Opel Astra SW.

• Avaka

Het karretje is een Daxara 198.

Een Daxara is de Mercedes onder de bagage karretjes (vind ik).

Deze huur ik voor een tientje per dag.

• Morris

Beste Hoogie,

Uit je verhaaltje lijkt het alsof je Espace ruimer cq een grotere bagageruimte zou hebben dan de MCV. Blijkbaar ben je hierin enigzins teleurgesteld. Toch is de bagaruimte ruimer dan de Espace. Hieronder de gegevens zoals vermeld op de Renault site. Wellicht dat de bagageruimte van de MCV anders gevormd waardoor je je gebruikelijke vakantie bagage hierin niet kwijt kunt.

NB. Qua prijs tussen die twee trouwens een wereld van verschil. Vanuit dat standpunt is het eigenlijk geen vergelijk. Je zou een espace /qua prijs/ moeten vergelijken met andere grotere MPV´s. De MCV is een (ruime) stationwagen.

I NHOUDEN BAGAGERUIMTE ESPACE

Bagageruimte Espace - opstelling 2/5/7 stoelen 2860 / 650 / 291

Bagageruimte Grand Espace - opstelling 2/5/7 stoelen 3050 / 780 / 456

• Hoogie

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie info, we gaan het beladen van de bagageruimte gewoon een beetje oefenen.

Gevoelsmatig kon ik meer bagage kwijt in de Espace terwijl deze dus op papier kleiner zou moeten zijn.

We gaan het bekijken en anders kopen/ huren we een bagagewagen als we op vakantie gaan.

Groetjes Hoogie.

• Avaka

Wat wel erg handig is, is een bagagenet zodat je lekker hoog kunt opstapelen. Ook voor je veiligheid goed.

• GJvdZ

Simpel toch: wat er niet meer in kan blijft thuis :-) Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij ons gaat er altijd meer mee dan wat we nodig hebben.

• Ronald-2008

Wij hebben een paar keer een dakkoffer gehuurd, de grootste die te huur was.

Daar hebben we alle spullen van ons 6-en ingepast (in plastic zakken zodat er geen extra gewicht door ‘verpakking’ is).

Binnenin waren alle 3 zitrijen in gebruik (6 personen in het gezin). Alleen achter zitrij-3 een paar tassen met eten. Voor de rest hadden de kinderen een beetje handbagage tussen hen in zitten. Ook de daklade kwam zeer goed van pas.

Met andere woorden, met een beetje passen en meten, kun je zelfs zonder aanhanger een eind op weg geraken.

:-)