Bij wie kan de update San 1.2 nog niet plaats vinden

• koekoek

Hallo dacia sandero rijders

Vorige week bij dealer gewwest voor de update Sandero 1.2 van eind oktober 2009 .

Kan nog niet plaats vinden volgens garage , bij deze serie geen update voorhanden .

Wie kreeg het zelfde bericht dat de update niet uitgevoerd kan worden, en rijd dus nog steeds rond met het gaspedaal probleem .

Groet Dirk

• Willem M

Ook ik vis voor wat betreft de update achter het net (juni 2009). Het schijnt echter dat er voor ons een soort van hardwarematige update is of aan zit te komen. Daar is hier op het forum - bij een van de vele gaspedaaldraadjes - pas nog melding van gemaakt.

Fingers crossed dus.

• DerRudy

Is het geen idee om deze zaak eens voor te leggen aan de Bovag?

Ik snap het probleem maar begrijp niet goed dat jullie (lees: Berijders Sandero,s) nog steeds geen uitzicht hebben op een structurele oplossing.

Zie onderstaande link voor informatie over de Bovag:

http://www.bovag.nl/index.php?pageID=20

• jack

Bij mijn Sandero van september 2009 is de up date wel gedaan maar kreeg te horen dat het NIET de goede was voor dit vroem vroem probleem.

Het heeft dus niks geholpen en krijg bericht van de dealer zodra de juiste uo date beschikbaar is………………….afwachten maar weer

• Rens

Er is een hardware fix. Bel je dealer nogmaas. Ik had een ticket bij renault nederland uit staan, deze hadden mijn dealer gebeld en de onderdelen zijn onderweg :)

• jaapkallewaard

colijnsplaat 22 feb 2011

gepost22 . 03

hoi mijn dacia is bij dealer geweest mislukt er werd mij vertelt door de werkplaats balie dat ik een zieke auto heb gekocht

hard verwarmend na 13maanden toppen ook de heer de dreu van garage centrum goes zei dat ik te poezelig reed

Ik heb 40jaar rotterdam colijnsplaat gereden 160 km per dag

het aan bod van dacia nederland en de dealer was dat ik 3585 euro moest bij betalen bij die zieke auto voor een nieuwe

Of wachten op een update van die zieke autodie waarschijnlijk nooit komt.

Zonder bij lopen dacia bij in ruil kreeg ik 6400 euro dus de helft van niew prijs dus vaar wel dacia over op peugnot

een echte auto

• wimmie

Half Januari heb ik een update laten doen bij de garage,( heb trouwens een ambiance uitvoering)

Mijn auto is van september 2009, mmar de update was geen probleem zei men.

Eerst hielp het best wel, maar na een weekje kwam het oude probleem steeds vaker terug.

Hier heb ik dacia over gebeld, het kon niet volgens hun en er waren verder geen klachten meer na een update.

Bij de garage een nieuwe afspraak gemaakt begin maart (auto is 2 dagen weg).

Als dit niet hielp maakte dacia een dosier aan voor mij en zocht men verder voor een oplossing.

Ook al was de auto voor oktober 2009 geleverd, de update moest werken (heel raar).

Nu maar hopen op een goede afloop, maar mijn dacialiefde is toch wat bekoeld geraakt.

Verder is de centrale vergrendelingsmotor vervangen omdat deze kapot was (na 16 mnd).

En is mijn deurklink half losgegaan, kunnen ze gelijk maken begin maart.

• Geus

Hallo,

We rijden vanaf begin dit jaar in een nieuwe Dacia Sandero, wat me al snel opviel dat het gaspedaal slecht te doseren is.

Ik heb deze klacht gemeld bij de Dacia garage in Goes, we zijn gaan rijden met een monteur om hem duidelijk te maken

wat het probleem is.

Mijn probleem is wanneer het gaspedaal licht intrapt de motor hoge toeren maakt, dat maakt optrekken in de eerste versnelling lastig,

verder gaat het wegrijden erg schokkerig, ik heb dit bij andere auto's nooit gehad.

Volgens de automonteur zit er een automatische gasklep en deze aanpassen is niet mogelijk, er is nog computerschec gedaan

maar een update was niet mogelijk omdat geen goede software beschikbaar was.

Ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden, indien er nieuws over dit probleem is hoor ik het graag van andere die hetzelfde probleem hebben.

Groet Hans.

• EvertK

Geus,

Zie draadje: “Sandero 1.2 gaspedaal probleem”

• sandero-stel

Ook wij zijn onlangs met onze 1.2 naar de garage gegaan voor het “gaspedaal-probleem”. Na ons eerst verbaasd aangekeken te hebben met ogen zo groot als schoteltjes (dit terwijl we het al eerder gemeld hadden), besloot de monteur het maar 'ns uit te zoeken. Hij kwam terug met de mededeling dat er geen update is voor onze Dacia (november 2009).

Niks aan te doen dus. Op mijn teleurgestelde reaktie: “ nou dan moeten we hem maar inruilen” werd alleen geantwoord dat dat ook een optie was. Punt, einde verhaal.