distributieriem

• Pilo

Binnenkort moet de distributieriem van mijn MCV worden vervangen (bij 120 000 km).

De dealer noemt daarbij als prijs € 500 voor de riem en extra ca. € 200 als ook de waterpomp moet worden vervangen.

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?

Laat het even horen.

• frits

Vorige week distributie riem vervangen MCV 1.6 16v

kosten all in 401 euro

kosten all in waterpomp 98 euro

Frits

• Pilo

Bedankt voor je snelle reactie.

Kun je iets meer vertellen? Welke garage en waar was het?

Was het een Renault dealer, was het Daciatarief?

Of was het een niet gebonden garage.

• pieter

Denk je eraan ook de spanrollen mee te laten vervangen

• peter.h

Hi Pilo,

Vandaag bij mijn dealer gevraagd wat het vervangen van de distributieriem gaat kosten.

Op 90.000 km. moet hij bij onze Daas worden verwisseld.

Wij hebben een Sandero 1.6 Mpi Laureate. Volgens Kempenaar in Alphen aan den Rijn

€ 455.00 incl. btw. Mogelijk komt er nog zo'n 100 euri bij als blijkt dat de waterpomp moet worden vervangen.

Dat kan pas worden geconstateerd na demontage van de distributieriem.

Alle spanrollen worden ook vernieuwd. Ik vindt dit een redelijke prijs en zou hier voor niet naar een andere garage gaan.

Onze auto valt nog binnen de fabrieksgarantie en buiten dat hebben we geen extreme kosten gehad, behalve een schade aan het linker vooportier

en scherm, dat heb ik er zelf ingereden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,

Peter en Margot.

• LED-Lightning

Ik zou eigenlijk in geval van het wisselen van de distributieriem altijd de waterpomp mee laten nemen, alles ligt dan toch open. Dan maar wat extra bijleggen. Een paar oude vrienden van me zijn echt auto gek en doen met veel passie onderhoud en aanpassingen bij Volkswagens (1 van hen heeft bij Ferrari gewerkt), en die deed toendertijd het wisselen van de distributieriem niet zonder de rest (spanrollen en waterpomp) mee te doen. Wilde je dat niet, dan kon je beter elders gaan voor deze klus.

In het verleden had hij te vaak gezien dat de waterpomp niet mee werd genomen en uiteindelijk alsnog stuk ging en dan kon opnieuw alles open.

Is overigens een heel nette prijs!

Just my two cents ;)

• LED-Lightning

Dit zal waarschijnlijk liggen aan het type motor wat in je Dacia ligt. Mij staat bij dat de 1.6 MPI in de Sandero ook bij 60.000 aan de beurt is voor distributieriem.

• wimpie

Mijn distributie riem is vervangen onder garantie bij 30.000 km omdat er aan de distributie kant een héél lichte olie lekkage werd geconstateerd, motor 1.4 MPI stickertje geplakt op linkerportier stijl met de mededeling dat de distributie bij 90.000 weer behoort te worden vervangen. dus bij de MPI motoren om de 60.000 km.

• arno vd veer

Lijkt me vreemd, normaal gesproken wordt de riem om de 90.000km vervangen omdat hij plm 90.000km meegaat.

Bij mij is de riem bij de 65.000 vervangen ( 1.6 MPI ) door hetzelfde probleem ( zware lekkage aan de distributiezijde)

Riem was onder de olie gekomen.

Er is dan geen stickertje geplakt maar ik vergeet het niet. ze mogen hem pas vervangen bij 90.000 + 65.000 = 155.000km.!

Lijkt me dat de werkplaats nog wat extra wil verdienen!

• errunst

Toevallig net bij de renault garage navraag gedaan

402 euro incl.