Dacia Top Service!

• Ron67

In augustus is mijn Duster Laureate afgeleverd. Nog geen 3 uur na aflevering bij een andere leverancier lichtmetalen velgen laten plaatsen van het merk Dezent. Sinds januari komen er bij de dop die het naafgat van de velg afdicht lichte roestspoortjes naar buiten, een naar gezicht. Nadere inspectie maakte kenbaar dat dit afkomstig was van het binnenste van de remschijf, het gedeelte om het naafgat. Op zich niet verontrustend maar met een vervelend gevolg. Na overleg met de dealer gisteren de auto even gebracht en aan het einde van de dag weer opgehaald. Een en ander was behandeld en als extra service waren ook de achterste trommels van de trommelremmen mooi zwart behandeld.

Top Service van de dealer in Hillegom! (tu)

• edu47

Beste Ron,

Welk type velg van Dezent is het.

gr Eduard

• Ron67

Beste Eduard,

Na veel vergelijken met configurators kwam ik telkens weer uit op de Dezent type F. Het lijkt wel of deze velg speciaal voor de Duster is gemaakt, lekker stoer, niet te chique en zeker niet ordinair. Eerder in een topic wel eens gelezen dat er onder een Duster geen lichtmetalen velgen horen maar uitsluitend de (design)stalen velgen. Deze keuze respecteer ik. Mijn Duster is een Laureate in Gris Platine, de antraciet gloed in de velgen steken mooi af tegen de kleur van de auto. Ik heb bewust niet gekozen voor het Pack Look, de aluminium aspecten vind ik niet combineren met de kleur Gris Platine, bij andere kleuren staat dit echter wel weer mooi. Door het toepassen van de Dezent velg is de Duster veel persoonlijker geworden. Een en ander is uiteraard een persoonlijke smaak en keuze.

Groet, Ron