uit de garantie, onderhoudsbeurt

• Mark L

Voila, mijn MCV is 3 jaar en dus uit de garantie. Die garantie heb ik trouwens enkel nodig gehad om de slotvanger van de achterdeur koffer te vervangen (was 2 minuten werk en werd direct gedaan door de garage). Vandaag de wagen binnengebracht voor de 45000km beurt, oliewissel+filter en nieuwe bougies samen met een algemeen nazicht van de hele wagen, kosten op een paar cent na net geen 220€. Vind ik gewoon netjes. Kunnen weer even er tegen aan, op 30000km zijn de 4 banden vervangen dus die kosten hebben we al gehad en volgend jaar zullen de remblokken voor de extra kost zorgen.

• bert henzen

moet je eens met een bmw of zo proberen,kun je de portemonnee echt wel trekken!voor mij de volgende keer weer een daas!:)-D

• compie67

die van ook een MCV gaat in april uit de garantie.

Daar zijn nu de beide ruiterwisser bladen van vervangen, roestvorming bij de bouten, zowel het afdekhoesje als de bouten zelf waren aan het roesten.

Tip van de andere

• Bernard

Na 30000 km alle banden al vervangen ?? Da's wel heeeeel erg vlot toch ?

• Mark L.

De originele banden waren van het merk Barum.

Ondanks dat er nog genoeg profiel opstond was het op het laatste bij regen niet meer rijden maar gewoon glijden. Ook reed de wagen algemeen voor geen meter met de banden (gevoelloos), daarom bij 30000kilometer banden gewisseld voor Goodyear's

• Mark

Distributie riem is bij de 1.6 16V 120000 kilometer of 5 jaar (wat éérst komt), kosten inderdaat rond de 700 €.

• GJvdZ

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Een sinaasappelkistje is ook een stuk goedkoper dan een fatsoenlijk fauteuil, en ik neem niet aan dat je in jouw woonkamer sinaasappelkistjes hebt staan. Kortom, alle waar is naar zijn geld.

• HenkM

Misschien is het ook verstandig eens bij een vakgarage te informeren qua prijs. Bij de Laguna scheelde me dat honderden Euries t.o.v. de dealer.