car pc in de dacia duster

• gregor

ik ben bezig een carpc in mijn duster te bouwen

de pc is een atom 330 1.6 ghz met win7 erop

die is zo klijn dat hij gemakelijk onder het dashboard kan zitten (en al zit )

stroom is ook geen probleem hij verbruikt maar 19 volt en 35 watt (laptop voeding voor in een auto)

scherm is een 7 inch lcd touchscreen

ik weet alleen nog niet waar ik het scherm moet plaatsen

en ook zo dat die gemakelijk te verwijderen is

wie weet daar iets moois voor

• adriaan van hoorn

Is dit een serieus probleem of worden we voor de gek gehouden????

• Barrabas

(tu)Heb geen carpc maar wel een mini-board Alix1D ook een pc dus,ingebouwd achteraan links in die holle ruimte.Samen met een vhf zender wordt mijn positie doorgegeven naar het internet en op mijn GPS Geosat5 Aprs.Geen lcd scherm dus,kan dat wel aansluiten, maar Gregor misschien kan je in de richting denken van een klapscherm voor 1-DIN-radio's of via een dakconsole zoals geplaatst voor DVD spelers,bestaat origineel voor de Duster (multimediakit).:)

• gregor

nee dit is geen grap

heb al een plaats gevonden links voor bij het stuur met een zuignap aan het glas

niet in het zicht veld op de zelfde hoogte als de buiten spiegel

makelijk te plaatsen en te verwijderren

kabels kunnen dan ook mooi weg gewerkt worden

er gaat 12 volt van uit de accu met zekering naar links achter waar die smerige lege ruimte is daar komt een kastje die er voor zorgt dat er een konstante spaning is van 12 volt en dat de spaning niet weg valt tijdens het starten

van daaruit twee kabels naar voren voor de stroom ( pc lcd )

usb naar achter voor de gps en internet

nu alleen even wachten op een beetje beter weer voor dat ik de kabels ga trekken

en tergelijk mijn xenon verlichting er in bouw

de auto hoef toch pas over 3 jaar gekeurd te worden dus apk zit wel goed

• Morris

Gregor,

Toen mijn oog op dit topic viel dacht ik; “Waar gaat dit over?”. Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die zich deze vraag stelt. Na even googlelen bleek dit daadwerkelijk te gaan om het inbouwen van een PC in een auto. Wel aangepast aan de mogelijkheden die een auto biedt.

Onderstaande link geeft wat informatie aan de leek op dit gebied.

http://www.ikbenstil.nl/press/ikbenstil_carpc_32.pdf

NB. Ga je dan in je stilstaande auto zitten - eventueel voor je deur geparkeerd - om met je PC spelen?

• gregor

de pc zal in hooft zaak voor navigatie en gsm gebruikt worden

en daar naast zal hij me voorzien van muziek (mp3) en internet