1.5 dci 75 Laureate - vouwwagen

• newfarmer

Hallo,

ik ben van plan de 7-zits 1.5 dci 75 Laureate aan te schaffen. Vanavond een proefritje maken, ben benieuwd.

Heeft iemand ervaring met dit model en ook met de trekkracht?

Komende zomer gaan we naar Frankrijk met een vouwwagen en ik ben benieuwd of deze auto een aantal behoorlijke heuvels goed overkomt?

Bestemming is Dordogne, 't zijn geen enorme bergen, maar ik heb geen zin om met 50 km per uur achter een vrachtwagen omhoog te kruipen.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt

Aldo

• toine60

Aldo,

Ik ga er van uit dat een diesel qua trekkracht niet onder doet voor de benzine uitvoering. Ik rij met een 8 klepper benzine 1.6 en heb met de vouwwagen, dakkoffer, 2 fietsen op de dissel en 2 op het dak geen problemen.

Toine

• Mark L

Dat zal geen problemen geven!

• ger 52

Je koopt een diesel? Reken eerst maar eens uit of dat echt rendabel is. Vanaf 30.000 gaat je geld besparen. Tot deze stand betaal je meer dan benzine, en dat loop in flinke bedragen. Overigens de bezineversie heeft geen enkel probleem met een aanhanger. Heb er zelf een caravan achter hangen van 1200 kilo, geen centje pijn, alleen niet bij een 10% helling met een dikke honderd een vrachtwagen passeren, dat gaat niet. Wel naar beneden.

• pieter

Maak maar eens een berekening op www.caravantrekker.nl. Dan zul je zien dat een vouwwagen geen enkel probleem is.

• newfarmer

Bedankt voor alle reacties!

@ger : ik ga 'm niet kopen, maar moet een nieuwe lease auto uitzoeken. Aangezien dit de enige 7 zitter is (ik heb 4 kinderen) die binnen de leaseregeling valt, ben ik aan het kijken of dit een goed alternatief is voor mijn Hyundai Trajet, die ik nu prive rijdt. Daarbij rijd ik zakelijk en prive ruim voldoende om voor een diesel te kiezen. De Hyundai kost me nu vrij veel op jaarbasis maar is wel wat ruimer. Ben nu even de kosten en baten op een rijtje aan het zetten.

Qua trekkracht ben ik overtuigd. Heb zojuist een proefrit gemaakt en de auto heeft me positief verrast qua stoelen en motor (was een 1.6 benzine). Nog even puzzelen en dan kiezen dus.

groet

Aldo

• peter.h

Hi, newfarmer,

Wij rijden met een Dacia Sandero 1.6 Mpi. 90 pk. benzinemotor.

Een wereldauto! Je moet eens zien wat je krijgt voor je geld.

Wij rijden 30.000 km. per jaar en gaan veel op reis met onze caravan er achter.

Een Adria Action van 1000 kg. (beladen)

Heel Europa mee door geweest, helling van zeker 16% genomen!

Je Dacia kan je ook leasen hoor! En je rijdt met een exclusieve auto!

Wij hebben geen spijt van onze aankoop. Iets meer dan twee jaar in ons bezit.

De volgende auto wordt zeker weer een Dacia.

Een fanclub zo groot als deze van een automerk is echt zeldzaam.

Succes bij je keuze en wie weet tot ziens in mei op de Daciadag of op een meeting.

Ook erg leuk voor je kinderen en misschien voor je vrouw.

Groet uit Alphen aan den Rijn,

Peter en Margot.

• willem

Volgens www.caravantrekker.nl geen enkel probleem.

veel plezier met je MCV, hebben wij ook gehad, fijne auto, maar wel een loei van een draaicirkel.

• newfarmer

@ willem onze Hyundai Trajet van nu staat te boek met een draaicirkel van 11,3 meter, de Dacia 11 meter. Dus we gaan er zelfs op vooruit :-)

Mijn keuze is gemaakt: 't wordt de dacia

- extra opties :

cruise control (veel zakelijke kilometers op de snelweg)

extra 12 v aansluiting

middenarmsteun

pack exlusive met mp3 funct

extra opbergvak

en metallic lak

iemand nog tips om extra te nemen. Wat mis je nu in je Dacia?

• Avaka

Vergeet het bagage net niet.