krekelgeluidje

• cargirl

Sinds februari ben ik de eigenaar van een duster, versie prestige dci85, zilvergrijs. Ondertussen heb ik de eerste 1500 kilometer braafjes binnen het vooropgestelde toerental afgelegd maar nu ik op de autosnelweg 120km rij en ongeveer 3000 toeren ga, hoor ik een vervelend hoog geluidje net onder het dashboard, aan de passagierszijde. Het klinkt als een krekel. Heel bizar, het doet zich niet altijd voor en als ik 130km rij, hoor ik het geluid niet meer. Het is net alsof er iets los zit en dan op 120km gaat rammelen, echter het is niet standvastig. Iemand een ideetje vooraleer ik mezelf onsterfelijk belachelijk maak en de dealer hierover aanspreek ? (er zit niets in het handschoenkastje dat dit geluid kan opwekken).

Bedankt alvast

• Willem

Zoiets had ik ook, maar dan aan de bestuurderskant in het dashbord, alleen was het bij mij bij 1500 toeren, dus bijna constant hoorbaar, behalve op de snelweg.

Na de inrijperiode naar de dealer terug en die hebben het keurig opgelost.

Na bijne de gehele auto uit elkaar gehad te hebben, bleek er een las niet goed gedaan te zijn er rammelde er 2 plaatjes tegen elkaar.

Na 5 uur werk prima opgelost.

Je woont zeker in Belgie? Hier in Nederland is alleen de DCI 110 versie te koop.

Willem

• cargirl

ja, in Belgenland. De 1.5dci 85 motor is vertrouwd want ik reed vroeger met een renault mégane.

Nu heb ik een gemiddelde van 5.6 liter per 100 km, met de mégane was dat ongeveer 5 liter per 100km. Ik vermoed dat ik naarmate er meer kilometers bij komen, nog zuiniger ga rijden.

Bedankt voor jouw reactie, ik ga toch eens informeren bij de dealer of ze het krekelgeluid kunnen wegwerken.

• willem

Ik krijg mijn 110 DCi nog niet onder de 6.2 l/100 km.

Maar er staat nog geen 3000 km op.

Laat het even weten als je er achter bent wat het is wat het geluid veroorzaakt.

• Japie K

mmmmm, Jammer da'k nou al ontdekt ben.

Japie k.