ruiten graveren

• wil van reen

Ik ben een uiterst tevreden Duster rijder sinds Nov vorig jaar.

Sind kort heb ik ontdekt dat de gravering van de ruiten ontbrak.

Voilgens de brochure onder kosten rijklaar maken staat dit vermeld.

Na overleg met mijn dealer kwam ik van een koude kermis thuis, dtr werd allang niet

meer gedaan i.v.m. risico van ruit breuk, hiervoor was ik Renault rijder en all mijn autos waren gegraveerd.

Ik heb het idee dat ik belazerd wordt.

Uiteindelijk heb ik volgens de brochure ervoor betaald..

Er werd wel een verschil gemaakt tussen lease autos of prive autos, bij lease autos werd e.e.a wel gedaan

alsof die wel mogen breken.

Wie heeft hier evaring mee?

• DerRudy

Het breken van de ruiten is echt een onzin verhaal, ze ‘etsen’ namelijk je kenteken in de ruiten.

Hou je ‘Poot stijf’ en sta erop dat dit gebeurt, het is zoals je zelf al aangeeft ‘al betaald’.

• HenkM

Klopt helemaal, ruitschade is complete onzin (ze slaan het er echt niet met slagletters in). Een andere methode is trouwens een soort zandstralen.

• adriaan van hoorn

Dit is gel*l. kenteken wordt geetst en het heeft niets te maken met ruitbreuk.

Het maakt deel uit van de afleveringskosten, dus je hebt er voor betaald.

alsnog voorzien van kentekennummer of geld terug!!!!

Je dealer moet je wel serieus nemen, want dit is echt onzin.

• frans5

Hallo Wil van Reen

Bij mijn Duster (geleverd 23 febr 2011 ) zijn de ruiten ook niet gegraveerd.

En idd staat het vermeld bij de “afleveringskosten” en gelden voor ieder type Dacia Duster.

Dus zal ik direct hierna even contact opnemen met de dealer, want ondanks het feit dat de Dacia een “low budget”auto is moeten ze toch wel hun Dacia klanten dezelfde service geven als aan de Renaultklanten.

Het in ontvangst nemen van de nieuwe Duster Ambiance was al niet zo,n gebeurtenis , maar dat ze dan ook nog bepaalde dingen niet uitvoeren waar wel dik voor betaald is (, soms word het gratis gedaan bij winkelcentrums etc door bekende ruitenreparatie bedrijven) dat moet dus niet kunnen.

Men hoeft als klant toch zeker niet alles na te lopen bij een aflevering van een auto.!!

• oscar54

Welke Dealer ?

Auto Haag Zeeuw in Den Haag en omstreken deed het bij mijn MCV (3 jaar geleden) ook pas na flink aandringen.

Oscar.

• Peter R

Onze MCV is ook niet gegraveerd.

Ik weet niet of ik dat wel wil. We hebben nog niet gereclameerd.

De aflevering was in de showroom, met een doekje erover. Dus netjes geregeld.

We hadden m wel al eerder gezien, voor het rijklaar maken. Maar was toch leuk.

Bij eerdere afleveringen niet zo meegemaakt. Die waren niet budget. Het kan dus toch.

• ed

Het graveren van de ruiten op mijn Duster is zichtbaar op alle ramen. Bij navraag aan de verkoper bleek dat de leasemaatschappij dit eiste.

• frans5

Hallo W v Reen.

Ik heb gelijk contact genomen met mijn Dealer en die heeft gelijk een afspraak gemaakt om alsnog de autoruiten van de Duster te graveren.

Geen verhaaltjes van hem dat dit niet zou gaan etc, hij vond ook dat ik daar zeker recht op had gezien de voorwaarde, en ik rijd gewoon prive en niet met een leaseauto.

Dus waarom ze U niet wilde helpen bij U dealer dat is gewoon erg onzakelijk in mijn ogen.

Autoruiten graveren kan zelfs nog wel bij oude autoruiten

• fokhorn

Hallo,

Ook hier bij aflevering geen gegraveerde ramen. Men beweerde dat de meeste mensen dit niet wilde.

Wenste ik het toch kon ik gewoon een afspraak maken. Is ook gebeurd.

Ger