Garantie

• middelsluis

Mijn Sandero is 2 1/2 jaar oud. Nu is er een dashboardlampje stuk. AUto moet voor een beurt naar de garage. Echter Renaultdealer Berkman Visser zegt dat dit geen garantie is. Weet iemand op dit juist is? Een koplamp ok. Maar een dashboardlampje? Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

• adriaan van hoorn

garantie verlopen? zo'n dashbord moet langer meegaan dan 2.5 jaar. Led lampjes gaan niet zomaar kapot. eerst laten kijken wat er aan de hand is en beroepen op een coulanceregeling om bovengenoemde reden. Na de garantie ben je niet rechteloos.

• HenkM

De LED's in het dashboard zijn z.g. SMD LED's en zitten gesoldeerd. Ze zijn zeker te vervangen door een deskundige, er zijn Daciasten die ze hebben vervangen door witte en blauwe exemplaren.

Voor de verlichting van de verwarmingsknoppen is wel een “peertje” gebruikt, heb ik in de MCV indertijd vervangen.

• LED-Lightning

Lijkt mij toch echt garantie. Koplampen, daar kan ik nog inkomen dat je die zelf dient te vervangen of tegen betaling. Maar toch geen lampjes in het dashboard!

Poot stijf houden, zou ik zeggen, en dat ze het maar oplossen onder garantie

• Martin en Richard de Goeij

Hoi bij mijn MCV was al het eerste jaar een lampje kapot.(verlichting kachel regelhandel)

lampje wat bijna niets kost (ik dacht nog niet 1 euro)moeten betalen en het in bouwen was garantie en dat is de hoogste kostenpost.

lampjes zelf vallen buiten de garantie.

groet, Martin.