Gekraak na reparatie keerring Is opgelost !!

• Mensen

Hallo, het was ons opgevallen dat er een olievlek onder de auto lag, volgens ons een lekkage bij de aandrijfas. is dit een juiste conclusie?

Ik heb er even een foto gemaakt. We hebben de Sandero 1.2 nog maar 6 maanden :S

Uploaded with ImageShack.us

Voor ik naar de garage ga ben ik benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt,

Elise

Update op 19-3-11 Ik heb de titel even veranderd

Hoi, de reparatie is goed uitgevoerd, de lekkage is namelijk verdwenen, maar…..

we horen nu, af en toe, vanuit stilstand stevig optrekken en tegen een bult omhoog een gekraak onder de auto vandaan komen. Het kan niet anders, dit probleem is ontstaan na deze reparatie, we hebben dit nooit eerder gehoord.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Omdat je het alleen af en toe hoor is het vervelend om met dit probleem naar de garage te gaan.

Elise

Update op 22-3-11Nogmaals de titel van het bericht veranderd

Hoi, vandaag is mijn man met de auto naar de garage geweest met de vraag of het gekraak van de auto te maken kon hebben met een te enthousiast gebruik van een onvetter na de reparatie van de keerring.

De monteur zei dat dit niet het geval was en wilde graag zelf het gekraak horen, mijn man vertelde nog dat het geluid niet altijd hoorbaar was maar ze hadden ‘geluk’, na een meter rijden was het gekraak al akelig aanwezig. De monteur wist niet waar het vandaan kwam en na een 20 minuten in de werkplaats kwam hij met de mededeling dan hij de stabilisatorsteunen had ingevet. Hij gaf de sleutels terug en mijn man reed een meter en weer was het gekraak hoorbaar. Weer teruggegaan, de monteur wist niet wat hij nog meer kon doen. Toch maar weer eens op de brug, na een uur kwam de monteur met een glimlach van oor tot oor vertellen dat hij de oorzaak had gevonden. Een bevestigingsbout van de bodemplaat was namelijk losgeraakt en hij wist zeker dat dit de oorzaak van het gekraak moest zijn en inderdaad, volgens ons heeft hij gelijk, we hebben het gekraak namelijk niet weer gehoord, een bepaalde resonantie waarvan wij dachten dat het bij de auto hoorde is ook verdwenen…met andere woorden jippieeee het is opgelost, dankzij het geduld, tijd en energie die de monteur van Terwolde Emmen heeft besteed aan ons probleem.

• silverstorm

Een auto van 6 maanden,ik zou nogal snel in de garage zijn denk ik ipv meningen af te wachten hier.

Op een foto kunnen we hier echt niet veel zien hoor.

• Ben

Hoi,

Lijkt mij lekkage van de keerring op de hoes en daar zit geen vet,

maar vormt een open verbinding met je Differentieel/Versnellingsbak.

Als je hem open zou snijden loopt je bak leeg!

Op de foto zie je de weggeslingerde olie!

Naar de dealer; echt een productiefoutje!

Alleen aan de wielzijde zijn de hoezen gevuld met vet.

Succes,

Ben

• Mensen

Bedankt voor jullie reacties, zal morgen een afspraak maken voor een reparatie. Tegen de carter aan de achterkant zit vanaf het aftappunt naar boven een hele dikke zwarte vetlaag, of is dit een tectyllaag?

Elise

• Mensen

Hoi Hoi

Ben je had helemaal gelijk, de keerring was inderdaad kapot en is keurig door de garage vervangen, de olieresten op de motor keurig weggepoetst:) Volgens de garage een zeldzame reparatie voor een auto van 6 maanden.

Elise

• Mensen

Gepost door: silverstorm ()

Datum: 19 maart 2011 17:40

Hoi,ik zou even een nieuw topic aanmaken hierover anders gaan er misschien maar weinig recties komen omdat de titel die wij te zien krijgen “olievlek” is.

Hoi silverstorm, heb ik gedaan ;)

Elise

• silverstorm

Hoi,ik zou even een nieuw topic aanmaken hierover anders gaan er misschien maar weinig recties komen omdat de titel die wij te zien krijgen “olievlek” is.

Hopelijk raakt het snel opgelost want is niet leuk om stukken te krijgen aan een jonge auto.

• Ben

@Mensen,

Het kunnen zijn dat de garage bij het reinigen een sterk ontvettend middel gebruikt heeft.

Als een dergelijk middel ook tussen de steunrubbers van de stabilisatorstang komt,

kan er vreselijk geluid ontstaan.

Het kan zo erg zijn dat het door de hele auto doorklinkt!

Ik heb een keer meegemaakt dat men zelfs de achterwiellagers vervangen had, terwijl alleen

het steunrubbertje van de achterklep stroef was! En men ging niet over één nacht ijs; er werd zelfs gereden met een monteur liggend in de kofferbak. Maar dat was lang geleden.

Maar goed; ik zou even terug gaan naar de dealer; het kan ook wat anders zijn!

Succes!

Gr. Ben

• Mensen

Hoi, het klinkt heel aannemelijk wat je schrijft over het sterk ontvettend middel tussen de steunrubbers, is het verstandig om deze rubbers in te spuiten met een silicone spray of iets dergelijks?

Elise

• Ben

@Mensen,

Vroeger gebruikten wij een beetje remolie in een spuitje, maar dat tast lak enz. aan.

Siliconenspray zou wel kunnen.

Maar ik zou toch eerst even terug gaan naar de dealer; die heeft vaker met dit bijltje gehakt!

Dan weet je zeker wat het is!

Succes!

Gr. Ben