graag advies

• Mensen

Uploaded with ImageShack.us

Hallo daar was ik weer. Onze Sandero is nu 6 maanden, onze eerste nieuwe auto waar we ontzettend blij mee zijn . Tijdens het zoeken naar de olielekkage viel ons op dat vooral de onderdelen bij de voorwielen al aardig wat roest vertonen.

Onze vraag: is dit volkomen normaal en hoeven wij ons geen zorgen te maken?

Elise

• stitch0709

Op zich is het materiaal dat roestig is, dik genoeg en zal tijdens een auto leeftijd niet doorroesten.

Mooi is anders, bij al mijn vorige tweedehands autos, heb ik het zelf voorzien van een laagje verf-lak-tectyl/ Hammerite oid.

Bij onze Duster was het al netjes zwart gespoten met het een of ander.

• remcora

mijn mcv heeft hetzelfde. overigens blijft dat ook zo. Doorroesten zal het niet en zichtbaar is het ook niet. Mogelijk dat ik er tzt nog eens tectyl over spuit.

• Avaka

Staat niet mooi maar kan tegelijkertijd totaal geen kwaad.

Dit soort verschijnselen zie je bij heel veel merken auto's.

Net als de trommelremmen achter. Die worden ook mooi egaal bruin.

• Mensen

Ik word wel blij van jullie reacties, bedankt. Als wij zelf een coating of iets dergelijks aanbrengen, is dat toegestaan i.v.m. de garantie?

Elise

• Avaka

Dat soort verbeteringen aan een auto zal over het algemeen geen problemen geven.

Overigens kan je je dealer ook vragen om bij de inspectie beurt dit even bij te werken.

Zal hij waarschijnlijk graag doen. Kost hem nog geen 10 minuten tijd. Even met de staalborstel erover en daarna de matzwarte spuitbus.

• frans5

Dit soort roest kan zeker geen kwaad, dit is een zwaar en dik stuk staal, maar als men dit wilt behandelen, dan is het toch het beste om de voorwielen te verwijderen en daarna de remschijven zo goed als mogelijk afdekken om te voorkomen dat deze met verf o.i.d worden verontreinigd.

Idd is dan Hammerhite verf een aanrader, is lekker dik en bijzonder geschikt voor vliegroestige ondergronden en in alle kleuren te verkrijgen.

• Mensen

sorry, mijn bericht stond verkeerd