Unielak blauw 2 kleuren

• David

Even een vraagje…op verschillende Daciasites wordt er gesproken over 2 kleuren blauw (UNILAK), namelijk blue marine en blue navy. Ik heb de kleurnummers niet paraat, maar er is duidelijk verschil tussen de 2 kleuren: de een ziet er wat paarser uit (en die vind ik niet mooi), terwijl de ander wat donderder grijsblauw is.Ik heb beide kleuren gezien op Dacia's. Hoe zit het nu? De dealer zegt namelijk dat er maar 1 kleur unilak blauw is!

• frans5

Hoi David.

Wat betreft de kleuren blauw waar jij het over hebt, er is voor de Dacia Duster de kleur Bleu Minéral ( TE RNF) of de kleur Blue Navy ( OVD42) , de kleur die je aangeeft als “Blue Marine” zal de kleur “Blue Minerál ”moeten zijn, of hebben de andere Dacia modellen misschien meerdere kleuren ter beschikking?

Ik hoop dat je iets aan deze toelichting heb, ikzelf heb wel een Blue Navy kleur op mijn Dacia Duster.

• David

Dat bedoel ik niet. De kleurcodes zijn: Blue Marine 61H en Blue Navy D42

• Ben

Hoi David,

Het volgens mij is het niet zo ingewikkeld.

Vanaf het begin (2006) dat Dacia in Nederland geleverd werd, had men de donkerblauwe “Bleu Marine” als donkerblauwe kleur. (Paarse gloed)

Ik weet niet het precies, maar ik meen medio 2009 werd deze kleur vervangen door “Bleu Navy”.

Dus de oude modellen hebben de oude kleur Bleu Marine en de recente modellen en de nu geleverde, hebben allemaal

Bleu Navy als donkerblauwe kleur.

Gr.

Ben

• B@TO

@ David

Toen ik mijn Sandero bestelde in juli 2009 was het de unielak kleur bleu marine , de levering ging achteraf een half jaar duren en kreeg ik tussentijds bericht van de dealer dat er in aug/sept 2009 een kleur wijziging zou plaats vinden unielak naar bleu navy. Achteraf hier niet treurig om geweest omdat ik persoonlijk de bleu navy kleur mooier vindt.

Gr BATO