Achter speakers Sandero Stepway

• noels

Ik heb een Sandero Stepway inclusief de “Pack Exclusive”, - Radio/CD-speler met MP3-ondersteuning en airconditioning, waarvan ik dus de speakers achterin de portiers wil gaan uitbreiden.

Wanneer ik de rooster afneem kan de stekker met bedrading vinden van de achterspeaker, maar wannneer ik naar de stekkerblok ga kijken die achter m'n radio is aangesloten ontbreek de bedrading van de achterspeakers. De vier draden zitten niet bij de rest van de bundel ingetaped.

Wie kan mij vertellen waar ik die bedrading voorin kan vinden?

Alvast bedankt.

Mvg Noel

• Richen

Noel,

Ik snap jou omschrijving niet helemaal, Wanneer ik de rooster afneem kan de stekker met bedrading vinden van de achterspeaker, maar wannneer ik naar de stekkerblok ga kijken die achter m'n radio is aangesloten ontbreek de bedrading van de achterspeakers ligt de bedrading nou wel of niet in de deur?

In mijn Stepway lag de bedrading niet in de achterportieren.

Ik heb de speakerdraden vanuit de deur achter de gordelkap laten komen, daarna de vloer bekleding (en deurrubber) weg gehaald, langs de rand geplaatst tot aan het voetstuk en vanaf hier richting de achterzijde van het midden console. Stekkertjes gemonteerd in de iso stekker en aangesloten.

Opmerking, rechtsonder de dashboard achter de bekleding komen een hoop kabels bij elkaar, ook de speakerdraden, hier verspringt ook de kleurcode, zoals bij vele knooppunten in de dacia, (achterlicht bedrading verspringt ook ineens van kleur voor de unit) dus goed de draden volgen en niet gelijk denken "oh zwart/geel speakerkleur in de deur = de zwart/gele draad bij de iso stekker.

P.S. Als je geen radiovoorbereiding hebt zal als het goed is de bedrading ook niet in de deuren liggen. Radio & Speakers betekent niet gelijk dat de draden voor de niet meegeleverde speakers geplaatst zijn, maar je weet maar nooit bij sommige producties.

Succes! (:P)

• noels

Hi Richen,

Bedank voor je response.

Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben, maar ik had dus de pakket genomen met radio + airco.

Op de vraag of de bedrading in de achterdeur er nu wel in zit, ja hij is bedraad. Ik zie zelfs de draden in portier stijl verdwijnen (rubberen wartel), maar dan houdt het op.

Wat betreft de kleuren van de bedrading daar heb je inderdaad gelijk in. M'n voorspeakers zijn beide aangesloten met paars bruin, terwijl het aan de ISO stekker naar de radio opeens versprongen is naar links voor rose, beige en rechts voor bruin, paars.

De draden van de achterspeakers (rose, beige) zie ik dus niet terug komen.

Ik denk dus dat ik morgenochtend eerst bij de dealer ga om te vragen hoe het zit.

Mochten ze me niet kunnen/willen helpen heb ik nog een roemeense handleiding gevonden.

En met jou tip heb ik inderdaad rechts onder een stekkerblok gevonden met verschillende bedrading waarvan ik de kleuren zal bekijken en doormeten of ik nu de juiste draden van de achterspeakers kan vinden.

Lukt het niet dan volg ik wel jouw advies (zelf draden trekken dus….)-

Noel

• blikkie

Hallo Noel.

Ik bezit ook een stepway, en het probleem wat jij hebt ben ik ook tegen gekomen, en ik begrijp er ook totaal niks van.

De achter speakers zijn bij mij ook bedraad met stekker voor de standaard speakers, die ook tijdenlijk wilde gebruiken,

ook de radio heb ik vervangen door de Sony CDX-GT35U.EUR.

Ik heb nu wel een beter geluid aan de voorzijde maar achter geen respons.

Ik begrijp uit je mail wisseling dat jij het inmiddels al hebt opgelost, door de bedraading achter de radio bij te voegen of heb je een nieuwe bedrading getrokken.

In mijn stepway zit de zelfde kleuren combinatie van de draden.

Graag even een antwoord, hoe jij dat hebt op gelost.

Groet van Arie.

blikkie