kogeldruk duster

  • ger 52

    Mijn Duster, de 1,6 liter mag een kogeldruk hebben van 75 kg terwijl abndere types, waaronder de 4wd 75 kg mag hebben. 50 kg is wel weinig, met twee electrische fietsen kom je al in de buurt van 75 kg. een kogeldruk van 75 kg rijdt ook prettiger. Hoewel 50 kg is toegestaan belast ik de kogel toch tussen de 60 en 70 kg. Wie weet waarom er verschillen zijn?

  • frans5

    Hoi Ger.

    De montage van de trekhaak zelf is gelijk , maar ik denk dat de kogeldruk ook te maken zal hebben met welk type trekhaak je hebt gemonteerd zitten, want daar zit nl ook kogeldruk verschil in.

    Ik heb zelf een GDW trekhaak met een toelaatbare kogeldruk van idd 75 kg gemonteerd op mijn Duster 4X2.

    Maar misschien is de standaard trekhaak via de dealer gemonteerd en dus maar 50 kg toegestane kogeldruk.

    U schrijft overigs 75 kg op U duster !!

    Maar ik doe gerust 75 kg kogeldruk op mijn trekhaak hoor, wel regelmatig de bouten van de trekhaak natrekken indien nodig.

  • motorboom

    Moet er bij die GDW trekhaak een gat in de bumper gezaagd worden??

  • Barrabas

    Duster 4x4 heeft een andere achterophanging,onafhankelijke McPhersons,trouwens vooraan ook.

  • Mathijs

    Bij de originel trekhaak moet er een gat in de bumper gemaakt worden, maar bij de trekhaak van Thule / Brink niet.

    Deze trekhaken van Thule / Brink zijn ook mooier (persoonlijke smaak).

    Hierover is vorig jaar augustus/september al een heel stuk geschreven, ook met foto's.

  • Patrick 4x4

    Bij onze 4x4 wordt er een afneembare trekhaak van Brink gemonteerd door de dealer, volgens onze dealer hoeft er niets gezaagd te worden of iets dergelijks.

  • frans5

    Hallo Motorboom.

    De GDW trekhaak voor de Duster 4x2 heeft idd wel een uitsparing , maar niet opvallend, , de bumper hoeft niet gedemonteerd te worden, het meeste werk heb je eigenlijk met het netjes verwijderen van de coating links en rechts, daar zitten nl ook de benodigde gaten onder, als je de trekhaak dan hebt gemonteerd dan kun je precies de uitsparing wegknippen met bv een grote schaar, de bovenkant heb ik gewoon met boorgaatjes naast elkaar weggeboord, fluitje van een cent, de trekhaak kostte mij 143 euro, werktijd montage trekhaak 1,5 u.

    Wel is het verstandig om een specifieke kabelset te gebruiken, dan hoef je de achterlichtunits niet los te maken om de benodigde bedrading daartussen te solderen.

  • jdisloo

    Ik heb van de week een Bosal vaste trekhaak laten monteren met een 13 polig jager aansluiting. in mijn bumper moest een hele kleine uitsparing gemaakt worden maar dat is zo niet te zien. De druk op de kogel is 75 kilo.

    Ziet er perfect uit en het scheelt parkeer schade.

  • Chilles

    motorboom Schreef:

    ——————————————————-

    > Moet er bij die GDW trekhaak een gat in de bumper

    > gezaagd worden??

    Ik heb zelf de GDW vaste trekhaak onder mijn 4x2 Duster gemonteerd en er hoeft geen uitsparing in de bumper gemaakt te worden.

    Op een later moment heb ik ook de Pack-look bumperbekleding gemonteerd en zelfs dan wordt de bumper niet geraakt.