Parkeer sensor / PDC

• Jdisloo

Beste Dacia fans, Ik heb een Duster 4x2 1,6-16v op LPG3.

Ik ben van plan om zelf parkeer sensors te plaatsen voor en achter.

Als je zoekt op internet zie je zoveel merken en soorten, draadloos, met lcd, led of alleen een piep, je ziet door het bos de sensor niet meer.

weet iemand een goed en betrouwbaar merk en of type?

• DaciaFan

Hallo Jdisloo,

Kijk naar de kleur van de sensoren en ook of je overschilderbare sensoren wil. Verder kan je kiezen voor een display met geluid. Display is voor sommige

handig om deze op de hoedeplank te zetten zodat je deze ziet via de spiegel.

Of alleen optisch. Dan ga je gewoon op het geluid af. Display heeft meestal ook een optische functie.

Als je een trekhaak heb, dan de sensoren verder uit elkaar( ik dacht zelf 22,5 cm vanaf de trekhaak. Misschien kan iemand dit bevestigen of corrigeren).

Conrad zie je vaak als winkel die betrouwbaar is. Mijn set komt van Ebay. Is gewoon hetzelfde want het plaatje is hetzelfde maar je moet wel 3 wkn wachten maar ja,

op je Duster heb je wellicht ook maanden moeten wachter. Dacia rijders zijn geduldige mensen blijkbaar ;)

Onlangs zag ik sensoren waarbij je niet hoeft te boren. Dit gaat via magneten die achter de bumber zitten en op éen of andere manier vastzitten. Dit is makkelijker. Het is wel erg nieuw en of het betrouwbaar is weet ik niet. Zelf vind ik het stoerder als de sensoren zichtbaar zijn.

Succes er mee

• jdisloo

Bedankt voor de snelle reactie.

• rien

Ik heb ze gekocht bij car electro. Zie mijn verslag op Daciamodellen.nl

• john

Ik heb voor onze MCV een set van Valeo gekocht via E-bay. Perfecte kwaliteit en bovendien te gebruiken met trekhaak.

• Ger 52

Heb ze zelf met mijn zoon geplaatst en hebben alle mogelijkheden van spotgoedkoop tot peperduur bekenen. Het is goed zelf te doen maar kost toch wel een paar uurtjes om het netjes in te bouwen. Vanwege dit kan je maar beter niet kiezen voor de goedkoopste oplossing. Zelf heb ik gekozen door een originele van Dacia, besteld in Duitsland bij LZ parts. Ok, kost een paar centen maar dan heb je wel wat, zoals een heel mooie display zonder ledjes die verrkleuren maar je ziet zowel linfs als rechts achter hoeveel cm je nog tegoed hebt. Bij 40 cm wordt de display rood en dat betekent gewoon stoppen. Er zit een duidelijke handleiding bij, die je vooraf ook al kunt downloaden om het eerst te bekijken. Let wel, bij het boren, gebruik alleen de twee middelste gemarkeerde plaatsen om te boren. Negeer de buitenste markering, maar hou je precies aan de handleiding. Dan heb je de mogelijkheid dat hij ook aan de zijkant de beschikbare ruimte aangeeft, Ook naderhand geen gezuer met de garantie, want het origineel aangesloten volgens het schema is gebruikt

zie: http://lzparts.de/index.php?page=product&info=301

• tonnie

ik heb n parkeersensor voor 24 euro gekocht en gebruik deze nu n 1/2 jr. ,zie link,

http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-1503403/Electromagnetische-parkeersensor.html

ik moet zeggen dat t perfect werkt,geen display maar n buzzer die gaat piepen bij n opstakel vanaf zo,n 70 cm geen geboor enkel even de bumper eraf en plakken die strip, en dit alles voor n prikkie zonder lelijke sensors

• adriaan van Hoorn

john Schreef:

——————————————————-

> Ik heb voor onze MCV een set van Valeo gekocht via

> E-bay. Perfecte kwaliteit en bovendien te

> gebruiken met trekhaak.

Laat weten of het werkt, ook bij regen mist en sneeuw.

29 euro is niet duur, maar het meeste werk zit hem in de montage, de hele bumper moet eraf, vier schroefjes maar en dat links en rechts uitdrukken, pas op dat je niets breekt anders kan je de bumper niet meer mooi tergplaatsen.

• Morris

Tonnie,

Ik heb deze al eens eerder langs zien komen. Ik heb toen gevraagd om een reactie maar die toen niet gekregen.

Vraag: Heb jij ook een trekhaak en zoja, werkt het dan ook?

• Dacioot

Ben ik ook benieuwd naar; de electromagnetische parkeersensor in combinatie met een trekhaak.

Ik wil eigenlijk ook wel een parkeerhulp, maar zie het niet zitten om gaten in mijn bumper te boren. Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn: geen gaten nodig, en nog voor weinig ook!