Parkeer sensor / PDC

• DirkW

Dacioot Schreef:

——————————————————-

> Ben ik ook benieuwd naar; de electromagnetische

> parkeersensor in combinatie met een trekhaak.

>

Ik heb er een aangeschaft en getest op de buitenkant van de bumper, maar voor mij was het geen succes. Veel valse piepjes en soms zeer slecht reageren als het wel zou moeten. En het werkt alleen zolang de wagen in beweging is.

> Ik wil eigenlijk ook wel een parkeerhulp, maar zie

> het niet zitten om gaten in mijn bumper te boren.

> Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn: geen

> gaten nodig, en nog voor weinig ook!

Ik zag er ook tegenop, maar het is met het meegeleverde boortje een fluitje van een cent. Ik heb wel eerst schilderstape op de bumper geplakt tegen het evt wegglijden van de boor en tevens makkelijk voor het aftekenen

Hier het resultaat op mijn MCV phase 2. De bumper is er niet af geweest.

Dirk

• mcvjournaal

Voor het plaatsen van de parkeersensoren is demontage van de bumper inderdaad niet nodig.

Zie ook: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=447460

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Dacioot

Ziet er mooi uit Dirk! En ook nog perfect in kleur. Heb je die zo gekocht (bestaan ze ook in ‘Rouge de Feu’), of is de kleur zelf aan te passen? Ik ben ook benieuwd welk setje dit is. Bij Conrad.nl zie ik bijvoorbeeld steeds de opmerking dat de sensoren niet geschikt zijn voor auto's met trekhaak.

Jammer dat de strip-oplossing niet zo goed blijkt te voldoen. Deze beschrijving maakt het echter misschien wel weer makkelijker om toch maar gaten te gaan boren.

• DirkW

Kees,

Ik heb het setje besteld bij carelectro.nl.

Dat setje is alleen leverbaar met sensoren in zwart en zilver. Er zijn echter ook sensoren die geschikt zijn om over te spuiten, maar dat kan dus niet zomaar bij alle sensoren.

Mijn inbouwperikelen kun je terugvinden in dit draadje.

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/12640205/prijs-parkeersensoren#msg-12640205

Met de vriendelijke adviezen van enkele forumgenoten is het toen prima gelukt zoals je daar kunt lezen!

Er staat ook ergens genoemd welke afstand je moet aanhouden vanaf de trekhaak om daar geen last van te hebben. Ik heb er ook totaal geen last van. Wel heb ik er een beetje last van dat de sensoren iets te veel naar beneden gericht staan zodat je wel eens vals alarm krijgt bij oneffenheden in de weg. Maar dat is dan altijd een signaal op grotere afstand dus daar prik je gauw doorheen. Er zijn ook sensoren met verstelringetjes zodat je de hoek nog kunt stellen, daar zou ik nu voor kiezen denk ik….

Succes met je keuze/beslissing

Dirk

• HenkM

Bij de MCV weet ik het niet (gemonteerd door de dealer) maar bij de Duster hebben een behulpzaam forum-genoot en ik de bumper er netjes vanaf gehaald. De “stootblokken” achter de bumper zouden anders behoorlijk in de weg hebben gezeten.(kabel doorvoeren niet mogelijk???). Aan de binnenkant van de bumper is aangegeven waar sensor geplaatst kunnen worden (weer een rede om de bumper te demonteren).

Het setje wat we gemonteerd hebben is een goedkoop setje van Conrad met display.

Het originele Dacia setje in de MCV was allergisch voor de trekhaak.

Het setje van Conrad werkt uitstekend met gemonteerde trekhaak (gaten op de in de bumper aangegeven plekken geboord). Van regen heeft dit setje ook geen last. Zware sneeuwval heeft echter wel invloed.

• Jubbels

Het is inderdaad niet nodig bij de MCV om de bumper te demonteren.

Echter, ik heb het samen gedaan met de montage van de trekhaak.

Dan kun je er veel beter bij en de kabels goed leggen.

En zoveel werk is 't nu ook weer niet om de bumper te demonteren.