lakkwaliteit.

• remcora

Gisteren, met het mooie weer, mijn mcv helemaal in de was gezet. Nu 2,5 jr. oud. Ik ben twee “slechte” plekken tegengekomen. een op het dak, mogelijk agv vogelpoep en een bij een dorpel. Hier is de lak bobbelig (lijkt zand in te zitten) en daar ontstaan bruine spikkels. De dakplek is wit, de grondlaag is zichtbaar. Ook ontdekte ik dat een van de koplampen niet verstelbaar is. De kabel hangt gewoon los in de motorruimte. Toch slordigheid bij de bouw? Zijn er meer ervaringen bij de lak? Verder is hij prima in orde en kom ik geen gekke dingen tegen. Dus nog maar weer wat jaren verder toeren.

• DaciaFan

Helaas:

Lakgarantie. Op alle afgeleverde auto’s biedt Dacia

2 jaar lakgarantie

• DaciaFan

kees Schreef:

——————————————————-

> Je hebt 6 jaar garantie op de lak let wel lees

> eerst de kleine lettertjes als het van binnenuit

> komt moet het geen probleem zijn dat de dealer het

> hersteld die op het dak is voor je eigen

> rekening.

> Ik heb er gelukkig geen last meer van auto geheel

> overgespoten met 2 componenten lak deze lak is

> harder .

Dacia Reparatie Garantie. De Dacia dealer geeft

12 maanden garantie op alle reparaties die hij uitgevoerd

en gefactureerd heeft.

Plaatwerkgarantie. Dacia geeft op haar auto’s 6 jaar

plaatwerkgarantie.

Lakgarantie. Op alle afgeleverde auto’s biedt Dacia

2 jaar lakgarantie.

• willem

Ook ik heb het idee dat ik nog wel een keer een overspuitbeurt nodig heb.

De lak op het achterspatbord is erg dun, bij een bepaalde lichtinval zie ik daar de grondlaag doorheen schijnen.

• Mensen

Het is ons ook opgevallen dat bij een bepaalde lichtval (vooral bij TL licht in parkeergarage) op een gedeelte van het dak de grondlaag zichtbaar is, wat je schrijft komt ons ook bekend voor.

Elise

• willem

Om welke kleur gaat het?

Ik heb een witte Duster DCI

• Morris

Ook mij is opgevallen dat de laklaag niet erg dik is. Niet dat de grondlaag er door komt, maar blijkbaar wordt er op de hoeveelheid verf bespaard.

• Avaka

Voordat Jan en Alleman nu weer allerlei geruchten gaan verspreiden……. is er al iemand naar de dealer geweest?

Of nog beter naar een spuiterij om daar een onafhankelijk en professioneel oordeel te ontvangen?

• willem

Nee, goed idee, een onafhankelijk oordeel, als het echt op gaat vallen, mischien van de zomer met fel zonlicht, ga ik eens langs een spuiterij.

tot dan zeur ik niet over iets wat nauwelijks opvalt.

Ik pijns er overigens niet over de verder fantastische auto van de hand te doen.

willem