Duster E5 ophef bestelformulier E4 gekregen

• Ard

Even een vraag 18 november mijn duster besteld met E5 motor dit staat ook in het koopcontract, en voorzien van de E5 bestelcode. Op 7 januari konden we onze duster ophalen en nu kom ik er achter dat we een duster hebben ontvangen met een E4 motor terwijl de auto ook op 7 januari op het kenteken is gezet. Kunnen we hier nog iets mee of is het gewoon een gevalletje van pech.

Groet,

Ard

• adriaan van hoorn

Als de auto is toegelaten als E4, wat is dan het probleem. Een E5 loopt echt niet beter, is mogelijk iets minder powerfull. We hebben geen kilometerheffing, dus is niet van invloed op het gebruik.

• Ard

Nou Adriaan ik zeg niet dat het een probleem is,maar ik heb gelezen dat de auto zuiniger is en minder toeren maakt bij 120 km 3100 ipv 3900.

Ard

• adriaan van hoorn

brandstofgebruik verschil is minimaal, bepalend is de rijstijl. minder toeren + meer schakelen, bovendien zal het verschil echt geen 800 toeren zijn op deze snelheid, misschien 100?

• jdisloo

Waag eens een belletje naar het RWD mischien kan die je een antwoord geven, want volgens mij kan het niet.

Want alle nieuwe motor voertuigen die na 1 januari 2011 op kenteken staan moeten voorzien zijn van een E5 motor.

succes.

• Dustertje

Dit is mogelijk !

Mijn zwager heeft dit ook gehad,de verklaring is de aanvraag van het kenteken.

Het Kenteken is in december aangevraagd en toegewezen en de dealer vult bij aflevering de eerste afgifte in.

Dus op het kentekenbewijs staat januari maar het kentekennummer is uitgegeven in december,dus van 2010.

Hans

• silverstorm

Als je een E5 motor besteld hebt dienen ze die jou ook te leveren,zo simpel is dat.

Ik zou hier niet mee akkoord gaan en verdere stappen gaan ondernemen.

• Morris

Ard,

Kijk eens naar de reacties op het item: prijs Logan MCV 2011

Hier staan een aantal reracties op m.b.t. het zelfde onderwerp.

• Marco

@ Adriaan, een Duster met een e5 motor draait wel degelijk aanzienlijk minder toeren bij 120km, de toerenteller geeft aan zo rond de 3200t/pm.

• walter

op mijn bestelformulier ook E5 echter bij de papieren die ik heb meegekregen met de aflevering staat helemaal geen motoraanduiding meer. Waar kan ik deze alsnog vinden?? ik ga er vanuit dat het E5 is maar……