Ik heb de voorzetschermen van Solar Plexius nu in gebruik sinds 30-03-2009.
Mij bevallen ze prima.In principe kun je de voorzetschermen het hele jaar laten zitten, dus ook in de winter. Vocht/condens heb ik nog nooit last van gehad. Wat montage betreft: met enige handigheid zijn ze goed te plaatsen. Omdat ze natuurlijk geklemd worden zijn ze iets groter dan de raamopening. Je zult ze dus moeten buigen bij montage. Maar vrees niet: ze zijn zeer buigzaam.
Het grootste voordeel vind ik wel dat je ze kunt verwijderen zonder schade aan te brengen aan de auto; iets dat je met folie niet zal lukken.
Er kleven wat mij betreft wel 2 nadelen aan:
1 aangezien het kunststof schermen zijn trekken ze toch wel stof aan. Het blijft lastig om dat te verwijderen zonder lichte krasjes te maken.
2 als je de schermen plaatst voor ramen die je kunt openen, dan haaft dat openen geen zin meer aangezien het voorzetscherm NIET meegaat tijdens openen en sluiten van het raam.
Er is wel een verschil in warmte merkbaar met de schermen op hun plek, verwacht daar echter geen wonderen van.
Zou ik ze weer nemen als ik nu een andere Dacia zou kopen? hierop kan ik volmondig JA antwoorden! sterker nog, ik zal ze eerder in huis hebben dan de nieuwe auto….
Groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
P.S.
hier een link naar mijn zonneschermen: zonneschermen van Solar Plexius