Maakt het uit waar je je Dacia koopt?

• De Wachter

Geachte Daciarijders,

Wij zijn op zoek naar een Dacia Duster.

Wij wonen zelf in het Westen van het land, Stel dat wij een auto in het Noorden van het land aanschaffen (omdat sommige dealers daar wat Dusters op voorraad hebben staan). Zijn wij dan ook verplicht om de auto naar het Noorden te brengen in geval van garantiezaken?

Of is dat per geval anders..? Om wat zaken op te noemen zoals gelezen op het forum:

- Een wiel wat trilt (niet goed uitgelijnd)

- Vochtvorming bij de achterruit

Alvast bedankt voor jullie input!

• LED-Lightning

Wat Cornelis zegt, het kan inderdaad voordeel opleveren met verschillen in korting (als die al mogelijk is), en inruil.

Wat betreft garantie maakt het niet uit, dan is iedere Dacia/Renault dealer prima. Je bent dus niet gebonden aan de dealer waar je je Duster bestelt. Sterker, het schijnt zelfs zo te zijn dat je niet eens gebonden bent aan de Dacia/Renault dealer, maar ik speel op safe en zolang ik garantie heb gaat mijn Dacia dus gewoon naar de dealer voor onderhoud.

• De Wachter

Hoi Cornelis,

Wellicht dat de prijs idd wel kan uitmaken maar mijn vraag (zorg) gaat meer uit naar zaken omtrent garantie. Als ik Duster koop in het Noorden en ik breng 'em onder bij een Renault dealer bij mij in de buurt in het Westen en STEL er is iets(kapot/garantie/etc) moet ik dan naar het Noorden rijden omdat daar de auto aangeschaft is..?

• De Wachter

Thanks LED-Lightning

Dat is idd waar ik benieuwd naar was…garantieafhandeling e.d.

• mcvjournaal

Het maakt inderdaad voor de garantie niets uit bij welke (bovag) garage of dealer je het onderhoud laat doen.

Zolang dat onderhoud maar op de juiste manier plaats vindt.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• De Wachter

Herke, mocht er een deur uitvallen na 150 km (ik noem maar wat ) dan kan ik dus ook gewoon naar de lokale Renault Dealer rijden om dat dus te laten fixen..? ( zoals LED-Lightning dus zegt..?)

Ik zie dat (typisch Nederlands?) alweer helemaal gebeuren. je haalt een auto bij Dealer A in het Noorde(omdat die de auto nieuw op voorraad hebben). vervolgens valt er na 150km een deur vanaf (foutje van een stagiar in Roemenie) en dan zegt mn lokale Renault dealer:Ga maar naar het Noorden rijden naar de dealer waar je 'm gekocht heb…

• remcora

maak je geen zorgen. De garantie geldt overal in het hele land. Je zal alleen met de ene garagehouder beter door een deur kunnen dan de andere. Ze willen ook graag het onderhoud.

• mcvjournaal

Iedere Dacia(Renault) dient deze garantiewerkzaamheden uit te voeren. Maar, inderdaad, of ze daar allemaal evenveel zin in hebben kan je je afvragen.

Ik neem echter aan dat je je auto bij een bepaalde garage in onderhoud doet en die zal ongetwijfeld ook die garantiewerkzaamheden verrichten.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• De Wachter

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ben druk kijk en vergelijk aan het doen….zal nog wel ff duren, zodra ik wat weet zal ik hier droppen..!

• Jdisloo

Hallo ik ben zelf woonachtig in Almere en heb mijn Dacia Duster gekocht bij de firma Opdam in Hoorn/zwaag, omdat je daar vriendelijk te woord wordt gestaan en tijd voor je hebben, demo modellen zijn aanwezig voor een proefrit.

Ben dik tevreden , maar de afstand voor onderhoud is voor mij te ver, dat zal ik hier in de omgeving laten doen. Heb kontact gehad met Dacia Nederland en daar is mij verzekerd dat ik bij elke Dacia / Renault dealer terecht kan voor de garantie gevallen en onderhoud. De kenteken van de auto staat in de centrale computer waar elke officele Renault dealer op aan gesloten is zodat ze alle gegevens van jou auto hebben en weten hoe lang je garantie loopt. wens je veel succes.