KEERRING LEKKAGE

• Mark L.

Heb ik weer, net uit de garantie zit ik met een lekke keerring!

De stofhoes is doorweekt van de olie en als je eraan komt hangen de druppels aan je vinger, dus is het geen klein lekje.

Maandag maar naar de garage bellen voor een afspraak, ik hoop stilletjes toch dat ik niet de volledige rekening ga krijgen na een herstelling ondanks dat de garantie periode voorbij is.

• Mensen

Heb je dezelfde lekkage als wij hadden met onze Sandero?

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/13752169/gekraak-na-reparatie-keerring-is-opgelost-!!#msg-13752169

Groetjes,

Elise

• Matk L.

Ik vermoed van wel, het is alleszins op de zelfde plaats!

• Mensen

Een aandrijfas- keerring is niet zo kostbaar en de monteur is met de reparatie van onze Sandero ongeveer anderhalf uur bezig geweest. Het zal mij niets verbazen als je op een reparatiekosten van +-200 euro uitkomt. Je zou ook naar een onafhankelijke garage kunnen gaan waar de werkplaats tarief over het algemeen gunstiger is.

• Mark L.

Ondertussen is gebleken dat het van de stuurinrichting komt, aan de stofhoes kant pasagier komt er olie uit. Lekken op de grond doet het (nog) niet, maar het is duidelijk wel iets meer dan lichtjes zweten.

• Mensen

Oke, misschien kan je net als ik een foto plaatsen zodat ook andere Daiciabezitters kunnen controleren of er bij hun ook sprake is van licht zweten en/of lekkage.

Zo, ik ga zo een lekker stukje fietsen door de natuur en genieten van het prachtige weer B)

• Mark L.

Het probleem is opgelost!!

Het reservoir van het flash-lube sluit niet 100% goed af, als je dit dan tot boven vult begint dit door de druk te lekken. En waar komt deze olie dan uiteindelijk terecht? Juist op het stuurhuis waar het verder terechtkomt op de stofhoes. Alles is door de garage proper gemaakt, ik heb plechtig beloofd het reservoir niet meer dan de helft te vullen.

• jvh

Beste Mark,

Wat is het flash-lube reservoir?

Jeroen

• Mensen

Mooi dat het is opgelost Mark!

Ik had ook nog nooit van een flashlube gehoord maar met google snel gevonden.

http://www.aitautogas.nl/lpg-g3-onderdelen/Flashlube.html

Groetjes,

Elise