automatiese deur vergrendeling

• gregor

ik zat vanmidag onder het genot van een frietje de handleiding van mijn duster eens door te lezen (ja die klok zal toch ook eens vooruit gezet moetten worden >:D< )

die staat op tijd nu :P

maar ik las in de handleiding dat je de centrale deur vergrendeling automaties er op kon zetten met 7 km en er ook weer automaties eraf ging

heeft daar iemand ervaring mee bij de duster Lauréate 4x2

owja die puzzelrit heeft me op een paar iedeeen gebracht (dubbele uitlaat achter X( )

• Mathijs

Bij mij werkt deze functie ook niet.

Je kunt de deuren alleen met de schakelaar op de middenconsole sluiten.

Dit onderwerp is vorig jaar ook al eens geweest, ik weet helaas niet meer precies wanneer.

Het zou volgens de handleiding moeten werken, maar deze functie is uitgezet voor de veiligheid.

Denk eens aan een ernstig auto ongeluk, waarbij ambulancepersoneel of brandweer de deuren van buiten uit moeten openen en deze zitten dan opslot.

• RonG

Nee werkt niet:S

Heb het nagevraagd bij de dealer maar het schijnt niet op de modellen te zitten die voor nederland/belgie bestemd zijn.

Spaanse en franse modelllen werkt het weer wel.

Instructieboek is letterlijk vertaald. Daarom staat het vlgs de dealer erin.

Gr. Ron

• Barrabas

(tu) Hier werkt het wel.Duidelijk te horen bij vertrek +5km/h(grendeling) en stoppen -5km/h(ontgrendeling).Dus brandweer geen probleem,zagen toch uw dak eraf.Duster 4x4 Laureate Benzine 1.6 16V.:)

• willem

Soms gaan de deuren vanzelf op slot als de motor uit staat en je staat er naast, wanneer dat nu wel of niet gebeurt is mij een raadsel.

• LED-Lightning

Dit is standaard bij Dacia. Wanneer je de auto ontgrendelt met de afstandbediening en geen enkele deur opent, dan gaan deze na een korte tijd vanzelf weer op slot. Indien je een deur opent (en eventueel weer sluit), dan gebeurt dit niet en gaat de Dacia niet vanzelf op slot.

Even een edit: dit staat als ik me niet vergis ook in de handleiding.

• GhostDusters

LED-Lightning Schreef:

——————————————————-

> Wanneer je de auto

> ontgrendelt met de afstandbediening en geen enkele

> deur opent, dan gaan deze na een korte tijd

> vanzelf weer op slot. Indien je een deur opent (en

> eventueel weer sluit), dan gebeurt dit niet en

> gaat de Dacia niet vanzelf op slot.

Dit klopt helemaal .

• Kilowatt

Barrabas Schreef:

——————————————————-

> (tu) Hier werkt het wel.Duidelijk te horen bij

> vertrek +5km/h(grendeling) en stoppen

> -5km/h(ontgrendeling).Dus brandweer geen

> probleem,zagen toch uw dak eraf.Duster 4x4

> Laureate Benzine 1.6 16V.:)

Hallo Barrabas,

Ben ook in het bezit van een Duster Laureate Benzine 1.6 16v,

wel de 4x2 versie maar de vergrendeling of ontgrendeling werkt niet automatisch.

wel met de binnen schakelaar handmatig.

Grts Kilowatt,;)

• silverstorm

Dus iedere keer als jij ergens stopt gaat je vergrendeling open en als je dan weer vertrekt sluit ie weer.Leuk is anders.

Hier geloof ik niets van.

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkele auto,ontgrendelen deden mijn andere autos enkel en alleen als je een deur opende.

• LED-Lightning

Exact. Zo zou die functie totaal geen nut hebben…

De “anti-carjack” functie werkt als volgt:

- Boven de 20 km/h gaat het slot er automatisch op (kan ook 30 zijn, maar maakt voor dit verhaal niets uit)

- Als je een deur openmaakt van binnenuit met de handgreep dan springt het slot eraf, of als je met de algemene knop ontgrendelt

Alleen op deze manier heeft deze functie zin, het gaat er namelijk om dat als je stilstaat voor een stoplicht een crimineel niet zomaar je auto zou open kunnen maken om je te gijzelen, iets te stelen, etc. als het slot er af zou gaan als je stil staat, dan zou deze functie totaal geen nut hebben.

Dat de Dusters in andere landen deze functie wel hebben doet me vermoeden dat het een setting is die je softwarematig zou moeten kunnen veranderen in de boordcomputer. Zo werkte het in ieder geval bij mijn vorige auto, je kon volstaan met een code te veranderen (laptop verbonden met auto) en dan werd deze functie geactiveerd.