automatiese deur vergrendeling

• Jubbels

Klopt helemaal LED.

Bij mijn Zafira werkte dat exact zoals jij zegt. Bij stoppen gingen de deuren echt niet open.

Om de deuren te ontgrendelen kon je een knop indrukken, alle deuren werden ontgrendeld, of van binnenuit kon je apart elke deur openmaken.

Na een aanrijding werden de deuren automatisch ontgrendeld zodat eventuele hulpverleners of omstanders, de deuren van buiten af open konden maken. (de brandweer om het dak eraf te zagen rijdt per slot van rekening niet met je mee)

Of het zo bij Dacia werkt (indien geactiveerd) weet ik niet.

• Barrabas

Zal even duidelijker zijn.Bij het vertragen stoppen,hoor je een klik dat de automatische vergrendeling onder de 7km/h zit.De deuren blijven gegrendeld dicht en kunnen alleen van binnenuit ontgrendeld worden.Bij het omgekeerde hoor je eerst een klik bij vertrek en bij 7km/u de volledige deurvergrendeling,hardere klik.Eenmaal gestopt is er NIEMAND die van buiten mijn deuren kan openen.In Nederland is dat niet ingesteld,in België wel.

• silverstorm

Sorry hoor,ik ben ook een Belg en hier is dat helemaal niet standaard ingesteld.

Ik denk dat het eerder toevallig is dat het bij jou werkt.

Ik ben ook in het bezit van de lauréate versie zoals jij.

• Barrabas

Ja,heb het wel terug moeten activeren na afkoppelen batterij.Bij vertrek,en dat is al na een paar meters hoor je duidelijk alle deuren vergrendelen,zoals je dat zou doen met de afstandsbediening,zelfde geluid.Na een stop,kreeg mijn broer de deuren niet meer open aan de buitenzijde.Alleen binnenuit,moet dat nog eens testen voor de andere passagiers,want mijn armen waren te kort.:)

• silverstorm

Ik heb het ook proberen te activeren maar dat werkt dus niet,ik denk dus dat bij jou softwarematig is aangepast.

Ik ga eens vragen bij de dealer of ze dat bij mij ook kunnen activeren in de boordcomputer want vind dit eigenlijk geen overbodige luxe met al die criminelen tegenwoordig.