Rijervaring Logan MCV 1.6 V16 Blackline 2011 E5 motorversie

  • delly

    Sinds eergisteren rijd ik in deze auto.

    Wat direct opvalt is dat bij 120 km/uur de motor maar 3200 toeren draait. Ik ervaar hierdoor totaal geen herrie en heb niet de neiging om door te willen schakelen naar de virtuele 6e versnelling.

    Bij 100 km/uur 2800 toeren.

    De auto wordt standaard geleverd op goodyear banden.

    De hoofdsteunen van de 2e en 3e zitrij zijn allemaal comma-vormig wat handig is bij het naar benedenklappen van de rugleuningen en het omhoogklappen van de zittingen.

    De auto is beduidend stiller dan de voorlaatste versie. Ik was van plan om de auto door een professioneel bedrijf te laten geluidsisoleren maar ik denk dat ik daar nu van af zie.

    Verder heb ik een Gold cruisecontrol in laten bouwen met drie geheugenstanden. Deze doet het perfect.

    Wel vreemd dat de koppeling-beveiliging niet aangesloten is. Daar moet ik wel even aan wennen. Ga toch vragen of dit alsnog aangebracht kan worden.

    Verder is er een trekhaak gemonteerd en de originele dacia achteruitrijsensoren.

    Die parkeersensoren doen het prima. Geen last van de trekhaak

    Voorlopig, na 2 dagen, behoorlijk tevreden.

    ps vanmiddag de raambediening gewijzigd met de modules van Vladimir

    Doet het ook goed.

  • EvertK

    Schakelaar op koppeling hoort erin te zitten. Zonder meerprijs!

  • Macia

    Hallo Delly,

    Wij rijden sinds 2 april 2011 ook in een nieuwe Logan MCV 1.6 16V Blackline.

    Ik vind de herrie inderdaad erg meevallen. Het is voornamelijk windgeruis bij 120km/uur, ik twijfel of een geluidsisolatie van voornamelijk de bodem en motor daar nog veel decibel vanaf haalt.

    Ik ga dus ook voorlopig geen geluidsisolatie meer laten uitvoeren,

    Wel vind ik de tochtband onderaan het raam erg lelijk. Deze tochtband zit niet in oudere modellen. Ik vraag mij af of deze tochtband er niet gewoon uit kan.

    Groetjes Macia

  • delly

    Hallo Macia,

    Ik laat die tochtband lekker zitten.

    Ik stoor me er niet aan.

    Groet,

    Delly

  • remcora

    Wat is een koppelingsbeveiliging?

  • LED-Lightning

    Dat is wanneer je de cruise-control geactiveerd hebt, dat deze er meteen afspringt bij het indrukken van de koppeling. Indien dit niet zou werken, zou de motor enorm veel toeren gaan maken om maar te proberen de snelheid vast te houden. Niet zo lekker dus…

  • HenkM

    Moet je nog gaan nadenken voordat je effe terugschakeld om in te halen b.v.

    Lijkt me niet acceptabel of wenselijk. Ik heb nog nooit in een auto met CC gereden die de CC niet uitschakelde bij koppelen.