Nu met Foto's!: Oplossing gezocht voor lelijke tochtband onder de voorruit bij Dacia MCV F2 1.6 16v,

• Macia

Sinds twee weken een nieuwe Dacia MCV blackline.

Direct bij aflevering valt mij een tochtband op onderaan de voorruit, lelijk.

De verkoper wijt dit aan de mindere afwerking die van een Dacia mag worden verwacht, prijs/kwaliteit.

Hij zou nog vragen in hoeverre het dashbord makkelijk naar voren kan waardoor de band wellicht wat dieper onder het raam kan worden geplakt, moet 'm nog bellen wat hier de mogelijkheden van zijn.

1) Wat is de functie van de tochtstrip

2) Kan ie eruit, wat is hiervan het nadeel/risico

3) Kan het er netter in?

links

rechts

Zoals je ziet zit de strip er bij mij ook niet gelijkmatig in. Als deze over de hele lengte zo zou zitten als rechts, dan kan ik er goed mee leven. Links is gewoon lelijk.

Is er iemand die misschien een foto op het prikbord kan zetten van zijn/haar Dacia zonder deze tochtstrip??

Alvast bedankt

*************Aanvulling per 21 juni 2011**************

Vandaag is de strip opnieuw aangebracht door de dealer, hiervoor is de volledige voorruit eruit geweest en teruggeplaats.

Ik stond niet echt te trappelen voor deze drastische ingreep met risico's op beschadigingen en de vraag of alles weer waterdicht is teruggeplaatst.

De strip was echter na het inbouwen van LPG op mysterieuze wijze voor een deel omgeklapt en dat was de druppel.

Daarnaast kwam de strip als gevolg van de warmte de afgelopen weken meer en meer naar buiten gekropen.

Nu dus een nieuwe strip met fijnere structuur die er een stuk netter in zit.

Helaas samen met een tweetal ondiepe krassen in de lak van de motorkap , die ik pas bij thuiskomst zag, en dat soort zaken zijn sowieso moeilijk hard te maken.

Met was heb ik ze redelijk uit het zicht kunnen poetsen…….

Nu hopen dat de boel goed waterdicht is afgewerkt ……

*************Aanvulling per 29 augustus 2011**************

Inmiddels perst de nieuwe tochtstrip zich ook alweer tussen het raam en het dashbord vandaan.

Ik denk dat ook deze tochtstrip niet netjes blijft……

• Jubbels

Heb ook een MCV phase2 (sept 2009)

Bij mij zie ik niks zitten. Voel ook niets van een tochtband. Alles sluit netjes aan.

Rondom is de voorruit zwart gespikkeld.

Niet laten afschepen door de dealer want dit hoort niet.

• Macia

Hallo Jubbels,

Bedankt voor je inspanning en reactie.

Is er misschien iemand met connecties binnen Dacia/Renault die een objectief antwoord kan lospeuteren betreffende die lelijke tochtband?

1) Waarom zit ie er opeens in nieuw afgeleverde modellen?

2) Wat is de functie (wat is het voordeel)?

2) Wat is het probleem/risico als ik hem eraf trek?

Alvast bedankt maar weer…..

• LED-Lightning

Heb je toevallig een foto van de situatie, dat zou het beoordelen ervan door prikbordleden eenvoudiger kunnen maken

• Macia

Hallo LED-Lightning,

Je hebt helemaal gelijk, maar het was al donker.

Foto komt eraan.

• Dustertje

Dat tochtband zit ook bij onze Duster tussen raam en dashboard,maar het rare is dat het niet bij alle Dusters zo is.

Dasboard naad te groot dan tochtband????????

Haans

• Mensen

Komt me bekend voor Macia, ook in onze Sandero zit onderaan de voorruit een lelijk gemonteerde vierkante tochtstrip. Ik heb vrij snel na de aanschaf de hele strip verwijderd en het zelf veel netter geplaatst.

Elise

• LED-Lightning

Jee, dat ziet er behoorlijk lelijk uit inderdaad! Ik heb dit beslist niet in mijn Sandero Stepway. Ik weet niet of je daar iets aan hebt (het gaat tenslotte over een MCV), maar ik wilde het toch even melden.

• Jubbels

Hier mijn MCV.

Zoals je ziet zit hier geen tochtband (of het moet al zo diep zitten dat het niet te zien/voelen is)

lastig tegen de zon in fotograferen (:P)

• dianavdk

Morgen krijgen wij onze nieuwe Dacia MCV zal eens kijken of er een tochtband opzit onderaan de voorruit.