Sinds twee weken een nieuwe Dacia MCV blackline.
Direct bij aflevering valt mij een tochtband op onderaan de voorruit, lelijk.
De verkoper wijt dit aan de mindere afwerking die van een Dacia mag worden verwacht, prijs/kwaliteit.
Hij zou nog vragen in hoeverre het dashbord makkelijk naar voren kan waardoor de band wellicht wat dieper onder het raam kan worden geplakt, moet 'm nog bellen wat hier de mogelijkheden van zijn.
1) Wat is de functie van de tochtstrip
2) Kan ie eruit, wat is hiervan het nadeel/risico
3) Kan het er netter in?
links
rechts
Zoals je ziet zit de strip er bij mij ook niet gelijkmatig in. Als deze over de hele lengte zo zou zitten als rechts, dan kan ik er goed mee leven. Links is gewoon lelijk.
Is er iemand die misschien een foto op het prikbord kan zetten van zijn/haar Dacia zonder deze tochtstrip??
Alvast bedankt
*************Aanvulling per 21 juni 2011**************
Vandaag is de strip opnieuw aangebracht door de dealer, hiervoor is de volledige voorruit eruit geweest en teruggeplaats.
Ik stond niet echt te trappelen voor deze drastische ingreep met risico's op beschadigingen en de vraag of alles weer waterdicht is teruggeplaatst.
De strip was echter na het inbouwen van LPG op mysterieuze wijze voor een deel omgeklapt en dat was de druppel.
Daarnaast kwam de strip als gevolg van de warmte de afgelopen weken meer en meer naar buiten gekropen.
Nu dus een nieuwe strip met fijnere structuur die er een stuk netter in zit.
Helaas samen met een tweetal ondiepe krassen in de lak van de motorkap , die ik pas bij thuiskomst zag, en dat soort zaken zijn sowieso moeilijk hard te maken.
Met was heb ik ze redelijk uit het zicht kunnen poetsen…….
Nu hopen dat de boel goed waterdicht is afgewerkt ……
*************Aanvulling per 29 augustus 2011**************
Inmiddels perst de nieuwe tochtstrip zich ook alweer tussen het raam en het dashbord vandaan.
Ik denk dat ook deze tochtstrip niet netjes blijft……