parkeer sensors geplaats door dacia

• Yves

hey

Op de lijst van extra's kan je voor 305 euro (Belgie) sensors laten plaatsen op de duster heeft hier iemand dat al laten doen en is hij er tevreden mee?

Ik ben zelf niet zo praktisch aangelegd om ze zelf te plaatsen, maar we willen ze wel er graag op hebben.

Of kunnen we beter ze ergens anders laten plaatsen .

Onze duster wordt (normaal ) geleverd binnen 3 weken en ze zijn nog niet besteld!

• Eddi

Onze Duster Prestige Mineral Blue 16v wordt binnen 2 weken geleverd en er worden ook parkeer sensoren op geplaatst in de garage maar mij kost het 180 euro geplaatst!!!!

• Dussie

Wij hebben ze laten plaatsen door de dealer Stokman Den Helder,werken prima, met opties en geluid signaal.

Gemonteerd op de Duster Laureate voor de aflevering, dit in combinatie met de trekhaak .i.v.m. de demontage van de achterbumper.

• Yves

wat moet ik verstaan onder opties ?

• DeWachter

Zit hier een beetje met hetzelfde probleem . Vond trekhaak bij de dealer te duur (+- 600 euro volgens de acc. lijst van Dacia)

Lastig om uit te dokteren wat je beter eerst kunt doen, trekhaak of parkeersensoren (of tegelijk maar zo ja bij wie dan?)

Ik weet bijv niet of je bij een Bosal of Thule trekhaak de bumper moet verwijderen bij een Duster. (zo niet dan zou het apart monteren van trekhaak en parkeersensoren geen probleem mogen zijn).

Iemand toevallig die weet of er bij de Duster al standaard een kabeldoorvoer is aan de achterzijde (carroserie..? tbv parkeersensors etc)

De Kwikfit bijv. adviseert geen vaste trekhaak te nemen icm parkeersensoren ( http://www.kwik-fit.nl/trekhaken/parkeersensoren-en-trekhaak.html )

Terwijl als je kijkt naar parkeersensoren van parkmatic ( http://www.parkmatic.nl/index.html ) deze weer zeggen dat hun sensoren weer prima werken icm trekhaak.

Dan heb je nog de Elektromagnetisch Parkeerhulp Systeem zoals EPS of KingCO ( http://www.beijerautomotive.nl/AWS/BrowseProduct.aspx?LanguageID=41&ParentID=10335 ) en ( http://www.kingcopark.nl/ ) welke geen problemen met trekhaken schijnen te hebben en waarbij ook nog ns geen gaten in je bumper aangebracht hoeven te worden (heb nog te weinig ervaringen gevonden van mensen die deze producten hebben getest (en dan bedoel ik echt deze merken). Van KingCo zijn er steeds meer inbouwers/tuning bedrijven die deze zaken inbouwen wat toch zou moeten betekenen dat het werkt anders kan ik me niet voorstellen dat deze mensen hun naam daaraan verbinden.

Kortom, leuk om uit te zoeken maar behoorlijk ondoorzichtig voor een leek :)

• Yves

Fijn nu is het probleem nog onduidelijker:)-D

• DeWachter

Yves Schreef:

——————————————————-

> Fijn nu is het probleem nog onduidelijker:)-D

Ik dacht ik kan de info ook voor me houden maar daar schiet je ook niet veel mee op :)

M'n plan is om zo'n KingCo installateur ns te mailen om te vragen wat de ervaringen inmiddels zijn met het systeem.

• Mark L.

Ik heb originele parkeer sensoren van Dacia/Renault in combinatie met een originele trekhaak van Dacia/Renault en dit werkt prima.

• Yves

Dat is fijn nieuws om te horen !!!

Maar wat krijg je als sensor , enkel geluid of ook een display ?

En waar plaatsen ze het binnen in de auto ?

Sorry voor al mijn vragen , maar de duster wordt binnenkort geleverd en ik moet gaan beslissen

• cargirl

Yves Schreef:

——————————————————-

> Dat is fijn nieuws om te horen !!!

> Maar wat krijg je als sensor , enkel geluid of ook

> een display ?

> En waar plaatsen ze het binnen in de auto ?

> Sorry voor al mijn vragen , maar de duster wordt

> binnenkort geleverd en ik moet gaan beslissen

In de wagen plaatsen ze bovenop de achteruitkijkspiegel een klein device en dat piept en geeft de afstand weer. Ook wordt er aangeduid of je links of rechts in de buurt komt van een object.

Ik ben er blij mee en kan het niet meer missen.