De oplossing voor een MCV 7P met LPG en een lekke band?

• DerRudy

Ik had dit reparatie-setje een paar maanden geleden aangeschaft (is better safe than sorrow) twee weken geleden moest ik een boottrailer verplaatsen, dat ging nog wel maar op de trailer-helling lag nogal wat rommel gevolg een lekke band.

Tja en daar sta je dan met een vage trailer en nog vagere bandjes (en natuurlijk GEEN reserve band bij de trailer).

Ik heb bij een Audi eens een (bijna professioneel) elektrisch compressortje ‘overgehouden’ dus dat ligt nu mooi in de Daas.

Lek opgezocht de ‘Rasp’ door het gat heen gehaald en een koord geplaatst met het ‘punniksetje’, en met het compressortje 3 Bar erin gegooid en na het varen; gewoon weer rijden met de trailer.

Nu twee weken verder en wat schets mijn verbazing; de band stond nog steeds keurig onder spanning.

Misschien is dit wat voor onze Daciasten die een 7 persoons uitvoering bezitten met een LPG installatie.

Bij een 7 Persoons uitvoering is er eigenlijk geen goede plaats voor het reservewiel, ikzelf bezit een 5 Persoons uitvoering en heb het reservewiel rechtop (aan de Isofix beugels) aan de achterbank bevestigd.

Mogelijk is onderstaande link wat voor een stukje gemoedsrust, de kit is voor 7 reparatie pogingen (en dat voor slechts €3,99).

http://www.dealextreme.com/p/tubeless-tire-repair-kit-for-vehicles-7-piece-set-39026

In de handleiding wordt gesproken over een soort van Rubber Cement, dat zie ik in de kit niet zitten.

Maar ook zonder dat Rubber Cement ben ik niet ontevreden over het resultaat.

Mgr

Ruud

• Morris

Lijkt mij een handig setje en eenvoudig in gebruik. Ik hoop dat er een Engelse cq Nederlandse gebruiksaanwijzing bij zit. Mijn Chinees is namelijk niet best.

Zou het ook in NL te krijgen zijn?

• DerRudy

@Morris,

De handleiding (in het Engels) kan je lezen op de website, je kan ook eens naar een BMW dealer rijden.

Die gebruiken ook dit soort setjes, maar dan wil ik wel eens de prijs weten (of eigenlijk niet, BMW kennend) :)-D

mgr

Ruud

• LED-Lightning

Geinig, ik koop regelmatig wat bij dealextreme. Soms zie je de grootste troep langskomen, en soms komt er een buitenkansje langs. Zo heb ik er al een heel goed digitaal horloge gekocht voor ongeveer 3.50 Euro, en een PDA waar ik zelf navigatiesoftware op kon zetten met een mega-goede GPS ontvangst. Wel moet je geduld hebben met de levering, in het ergste geval duurt het zo'n 2 a 3 maanden voordat je het hebt, maar dan heb je ook wat ;)

• DerRudy

De levertijd kan wel eens een probleem zijn, laatste keer lag het binnen 5 dagen op het vliegveld in Eindhoven (op loopafstand van mijn huis).

Moest alleen nog even door de Douane, en dat grapje duurde ruim 1 week.

Maar ik heb bij binnenlandse leveringen door TNT (of hoe heten ze tegenwoordig) ook regelmatig 1 week moeten wachten.(td)

Ik had in mijn vorige auto een verlichte LCD Thermometer/Spanningmeter gekocht bij Conrad (was slecht af lezen) en koste bijna €40, bij Dealextreme nog niet de helft.

Maar dat zit nog in de Pipeline, dus meer info volgt zsm.

Wat ik soms niet kan rijmen is dat de verzendkosten hier slechts € 0,01 zijn, als je in bv Duitsland iets besteld zijn de kosten per item vaak rond de € 18,00.

@LED-Lightning: nog bedankt voor de velgen.

mgr.

Ruud

• LED-Lightning

Graag gedaan, Ruud! Het doet me deugd te zien dat je er blij mee bent.

De verschillen in verzendkosten zijn inderdaad enorm soms. Als ik op eBay naar iets zoek, ben ik eerder geneigd om ze in Engeland te kopen, dan in Duitsland bijvoorbeeld, puur om die belachelijke verzendkosten. Vanuit Engeland is het zelfs ook nog vaak vele malen gunstiger dan vanuit Duitsland….

• DerRudy

Cornelis Schreef:

——————————————————-

> Dit is er al een tijdje hoor , banden boeren

> gebruiken dit al een tijdje .

> Ooit eens gehoord van een propje schieten in je

> band nou dit is het zelfde setje alleen de banden

> boer vraagt daar 10 euro voor, dus tel uit je

> winst.

> Het aanbrengen is vrij eenvoudig let wel er moet

> spanning op de band staan anders krijg je echt het

> propje er niet in want dat vergt nogal wat kracht.

Beste Kees,

Het zogenaamde ‘Propje schieten’ is een techniek die speciale apparatuur verlangt, dus enkel door Garagebedrijven en/of Banden speciaalzaken uitgevoerd kan worden.

Dit reparatiesetje bestaat uit 7 reparatie koortjes en rasp en het tooltje om de koortjes op een juiste wijze te plaatsen.

Deze techniek heeft dus niets met het fenomeen ‘Propjes schieten’ te maken.

Je kan met dit setje zelfstandig en zonder hulp van derden je lekke band repareren (en ook bv van je caravan/aanhangwagen etc etc), wat ik slechts probeer aan te geven is dat je voor een paar centen (en het maakt mij echt niet uit waar dit setje aangeschaft wordt) het op deze site ook kan bestellen.

Mgr.

Ruud