Ik had dit reparatie-setje een paar maanden geleden aangeschaft (is better safe than sorrow) twee weken geleden moest ik een boottrailer verplaatsen, dat ging nog wel maar op de trailer-helling lag nogal wat rommel gevolg een lekke band.
Tja en daar sta je dan met een vage trailer en nog vagere bandjes (en natuurlijk GEEN reserve band bij de trailer).
Ik heb bij een Audi eens een (bijna professioneel) elektrisch compressortje ‘overgehouden’ dus dat ligt nu mooi in de Daas.
Lek opgezocht de ‘Rasp’ door het gat heen gehaald en een koord geplaatst met het ‘punniksetje’, en met het compressortje 3 Bar erin gegooid en na het varen; gewoon weer rijden met de trailer.
Nu twee weken verder en wat schets mijn verbazing; de band stond nog steeds keurig onder spanning.
Misschien is dit wat voor onze Daciasten die een 7 persoons uitvoering bezitten met een LPG installatie.
Bij een 7 Persoons uitvoering is er eigenlijk geen goede plaats voor het reservewiel, ikzelf bezit een 5 Persoons uitvoering en heb het reservewiel rechtop (aan de Isofix beugels) aan de achterbank bevestigd.
Mogelijk is onderstaande link wat voor een stukje gemoedsrust, de kit is voor 7 reparatie pogingen (en dat voor slechts €3,99).
http://www.dealextreme.com/p/tubeless-tire-repair-kit-for-vehicles-7-piece-set-39026
In de handleiding wordt gesproken over een soort van Rubber Cement, dat zie ik in de kit niet zitten.
Maar ook zonder dat Rubber Cement ben ik niet ontevreden over het resultaat.
Mgr
Ruud