Ja, ik begrijp het wel. De inlaatluchttemperatuursensor vind ik representatief voor de buitenlucht. Een thermometer geeft ook in de schaduw de temperatuur aan maar niemand gaat op een lekker zonnige dag in de schaduw zitten. Daar heb je dus ook niks aan. Nee, zou leuk zijn om te zien wat je airco doet in combinatie met binnen en buitentemperatuur.
Actueel verbruik, ben ik voor een groot deel van de eerdere reacties mee eens. Toch vind ik dat de verbruiksmeter na lange tijd erg traag reageert. Dan wil ik graag toch weten of ik boven of onder dat gemiddelde rijd. Verder reset ik hem bij elke tankbeurt.
Ik zit qua verbruik eindelijk wel onderin het segment van het verbruik dat wordt aangegeven op de site. Eindelijk na 60.000 km. De eerste 40.000 km deed hij het verbruik echt wel slechter dan ik verwachtte. Nu draait dat eindelijk een beetje bij, ook al heb ik met echt stadsverkeer nog maar eenmaal de 5.8l/100km aangeraakt. normaliter licht het echt tussen 6.9 en 7.3L/100km
Wijken jullie verbruiken erg af?
Over dit verbruik en temperatuur moet ik zeggen dat het mij niet verbaasd zou hebben als dit softwarematig aan te zetten was via uitleesapparatuur, weet iemand daar iets over? Ik was namelijk niet van plan verder nog metertjes weg te hangen. Als het mogelijk is wil ik dit weergegeven hebben in de combiklok. Anders hoef ik het niet. Toch bedankt voor al jullie reacties.