garantie

• edwin

Ik wil mijn nieuwe MCV eigenlijk laten onderhouden door mijn dorpsgarage. Daar ben ik al dik 20 jaar klant en naar volle tevredenheid. Deze garage is degelijk en modern, heeft veel kennis en kunde, maar is dus geen Daciadealer (weel heel veel Renault's in onderhoud, trouwens) en is ook geen BOVAGgarage. En de klanten komen ook wel, zonder zo'n bordje op de deur. Kan mij dat mijn garantie kosten?

• mcvjournaal

Nee… zolang de garage het onderhoudsboekje keurig invult en het onderhoudschema aanhoudt is de garantie gewoon van toepassing.

Mijn Dacia Logan MCV is overigens gekocht bij een BOVAG garage en is daar ook al die jaren onderhouden.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• DerRudy

Euhhh,

Volgens mij dient het dus WEL een Bovag garage te zijn, dit om je fabriekgarantie NIET te verspelen.

mgr

Ruud

• adriaan van hoorn

in principe zou je garantie noeten behouden, mits wordt bewezen dat er normaal onderhoud hheft plaatsgevonden. de dealer houdt zijn eigen onderhoudsschema bij, dus je kan nooit gezeur krijgen bij claims. daardoor blijf ik (helaas) 5 jaar verbonden aan de dealer

• GJvdZ

Als de eventuele meerkosten van onderhouden bij een dealer een hoop gez**k met garantieclaims kan voorkomen lijkt me dat geen slechte investering.

En waar heb je het over qua prijsverschil? T.o.v. de andere autokosten (afschrijving, belasting, verzekering, brandstof) is onderhoud maar een kleine kostenpost.

• jaap

Garantie maakt helemaal niks uitbij dacia / renault deaeler Wij hebben een wroem wroem auto en ze kunnen deze niet repareren dus ik heb helemaal geen garantie .

Wat ze willen deze auto inruilen en geld uit je zak halen en dan er nog bij vertellen dat het een goed aanbod is

Wij willen absoluut nooit geen dacia sandero meer met deze ellende hebben we het wel gehad .

Als ik een nieuwe auto koop en betaal en ik kan er maar anderhalf jaar meerijden met de nodige problemen

en rare lul verhalen van de dealer en geen oplossing voor het probleem.

Dus ik zal niemand aanraden deze auto tekopen en anders neemt u maar met mij contact op .

We hebben de auto in goes gekocht en voelen ons goed belazerd.

• Mark L.

Ik denk dat het probleem zo niet bij de Dacia zit maar eerder bij de dealer.